כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
טיפל בקורבנות הקורונה

המתנדב של זק"א תל אביב מאושפז במצב קשה

בן 60, מתנדב זק"א תל אביב, שטיפל בנפטרים שמצאו את מותם לאחר שנדבקו מקורונה, מאושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה מאוד ומחובר למכונת אקמו | בשלב זה, עדיין לא התברר כיצד נדבק או ממי עשוי היה להידבק בנגיף הקטלני

המתנדב של זק"א תל אביב מאושפז במצב קשה
אנשי חברה קדישא בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתנדב זק"א תל אביב, בן 60 וללא מחלות רקע, נדבק בנגיף הקורונה ומאושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה מאוד. בעקבות הידרדרות במצבו הוא חובר היום (שני) למכשיר אקמו, המחליף את פעילות הלב והריאות.

בן ה-60, שכאמור, עובד בחברה קדישא, עוסק במסגרת עבודתו בביצוען של טהרות של נפטרים, ובין היתר גם טיפל בנפטרים שמצאו את מותם לאחר שנדבקו מקורונה. בשלב זה, עדיין לא התברר כיצד נדבק או ממי עשוי היה להידבק בנגיף הקטלני, אם כי יש חשש שהיה עשוי להידבק במסגרת עבודתו. כך דווח ב'ישראל היום'.

בתוך כך, בשורות חיוביות יצאו מוקדם יותר מבית החולים וולפסון כשחולה קורונה בן 45, שאושפז ללא מחלות רקע, שב להכרה לאחר טיפול ממושך בן 29 ימים במכונת האקמו, אולם ביום חמישי האחרון הוא התעורר ושב להכרה.

ד"ר חגי דקל, מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה וראש צוות האקמו בביה"ח וולפסון אמר כי "יש לנו ניסיון עשיר מאד בשימוש במכשיר האקמו בילדים ובמבוגרים שזקוקים לחיבור למכשיר אחרי ניתוח לב. אנחנו שמחים שאנו יכולים להשתמש בכל הידע והניסיון הרב שצברנו עכשיו במשבר הקורונה ולהציל חולים שנזקקים למכשיר ובעצם להציל את חייהם".

משרד הבריאות פרסם היום (שני) נתונים עדכניים לגבי מצב תחלואת הקורונה בישראל. לפי הנתונים, מס' קורבנות הקורונה עלה ל-173 איש, לאחר שמטופלת בת 90, שהגיעה מבית האבות "יוקרה" ביבנאל, נפטרה במרכז הרופאי "שהם" בפרדס חנה לאחר שנדבקה בנגיף. עוד עלה מנתוני משרד הבריאות כי חלה עלייה קלה במספר המטופלים מונשמים - מ-109 ל-114, ועלייה במספר החולים קשה, שעומד כעת על 150 לעומת 146 נכון לאתמול בערב. עוד עולה מהנתונים כי חלה עלייה במספר החולים המאומתים בישראל: 13,654 איש לעומת 13,491.

הציבור נקרא להתפלל לרפואת רפאל אפרים בן שרה לאה לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

מכשיר אקמו קורונה זק"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד