ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החייל של הרב'ה

בד"ה: העסקן הגדול של באיאן נפטר מקורונה

החסיד שמעולם לא פספס חג תשרי במחיצת הרבי מבאיאן בירושלים והיה עסקן לשם שמים שבנה את הקלויז בבורו פארק ובמונסי הלך לעולמו בגיל 50 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה • אבל כבד במלכות רוז'ין

בד"ה: העסקן הגדול של באיאן נפטר מקורונה
ר' ישראל דוד קליין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מניו יורק מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של האברך הצעיר ר' ישראל דוד קליין ז"ל, מגדולי עסקני חצר חסידות באיאן בארה"ב, שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 50 בפטירתו. 

המנוח הוא בנו של יבלחט"א הרה"ח רבי חיים משה קליין מחסידי באיאן. 

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי "ר' ישראל דוד היה באיאנער אמיתי, חסיד אמיתי ועסקן אמיתי בכל רמ"ח ושס"ה לשם שמים, כל הזמן עניין אותו רק כבוד בית באיאן. כשבנו את הבנין של החסידות בבורו פארק, עוד לפני שהנדיבים נתנו את הגימור הוא הלך והסתובב ואסף כסף מדולר לדולר, הוא היה חייל של הרב'ה, איש ענק, אנחנו לא מאמינים". 

כשעבר להתגורר במונסי לקח על עצמו לבנות את ה'קלויז' החדש של באיאן במונסי, "חבל על דאבדין. באיאן איבדו היום יהלום", אומרים החסידים בכאב ומוסיפים כי בלעדיו לא היה קלויז חדש בבורו פארק וגם במונסי. הוא לבדו בעשר אצבעותיו הביא להקמתם. 

פרק מרכזי בחייו היה ניהול ארגון חסד 'גומלי חסד' בארה"ב, דרכו חילק מאות אלפי דולרים לחג הפסח. גם במפלה הכלכלית הגדולה בשנת 2008 לקח על עצמו סכומי כסף גדולים לחלק לצדקה לנזקקים לפני החג. 

הוא מעולם לא פספס מהחתונה שלו, חודש תשרי אצל הרבי, לא שמחת תורה ולא אף חתונה בבית הרבי.

לפרנסתו שימש כמלמד דרדקי בתלמוד תורה של וויען במונסי.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, חמישה ילדים, בניו ר' אברהם מרדכי ור' יצחק שלמה מבורו פארק שפתחו בעזרתו ארגון 'אחים אנחנו' לאברכי באיאן בבורו פארק, ואת שני בניו הבחורים החשובים יוסף, ואליעזר מבחירי ישיבת תפארת ישראל רוז'ין במודיעין עילית. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

במעמד הנחת אבן הפינה לקלויז של באיאן במונסי, המנוח נראה מאחור קיצוני מימין

חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד