ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התיר עגונות ואיחד את העם

הרב שהנהיג קהילות בשלוש יבשות הלך לעולמו

מעולם הרבנות נעקרה דמותו של הרב הגאון הנערץ זלמן קוסובסקי זצ"ל. מי שכיהן ברבנות בשלוש יבשות שונות - בין הייתר כרב צבאי בארה"ב וכרבה הראשי של שוויץ | הרבנים שינקו ממנו סופדים לו בהערצה

הרב שהנהיג קהילות בשלוש יבשות הלך לעולמו
נרות צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו בגיל 80 - הרב הגאון זלמן קוסובסקי זצ"ל, רבה הראשי לשעבר של ציריך, שהנהיג קהילות בשלוש יבשות שונות במשך עשרות שנים.

הרב קוסובסקי, נולד בטהראן - איראן לפליטים מליטא, שנמלטו מההשתלטות הסובייטית על מדינתם, הוא גדל בדרום אפריקה, בהמשך הוא נסע לישראל ללימודי רבנות לפני שעבר לארצות הברית, שם שהה במשך חלק ניכר משנות ה-60 וה-70, שירת בשלב מסוים כצ'פלין (רב צבאי) במרינס האמריקני ועבד על הדוקטורט שלו בסוציולוגיה. כך דיווח האתר JTA.

בהמשך הוא שימש כרב קהילתי של בית כנסת בקנטון - לונדון לפני שקיבל את תפקיד הרב הראשי של ארגון גג קהילתי יהודי המייצג את כל היהודים בציריך - שוויץ, אותה הנהיג משנת 1991 עד 2007.

"ההישג הגדול ביותר שלו היה שהוא החזיק את הקהילות ביחד", אמר הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה. הרב קוסובסקי כיהן בוועדה של רבני אירופה.

הרב קוסובסקי היה חוקר ועבד קשה כדי למצוא פתרונות לנשים עגונות שבעליהן סירבו לתת להם גט.

הרב נועם הרטיג, רבה הראשי הנוכחי של ציריך, אמר על הרב קוסובסקי, "הוא היה הרב שלי. הוא היה זה שעודד אותי להיות רב".

מבית הכנסת של הרב קוסובסקי ז"ל בפלורידה, פרסמו כי הרב הלך לעולמו ביום ראשון האחרון מסיבות טבעיות שאינן קשורות למגיפת נגיף הקורונה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב קוסובסקי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד