י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר שעבר ניתוח

דיווחים: שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסכנת חיים

מידע שהגיע למודיעין האמריקני מצביע על כך ששליט קוריאה הצפונית עבר ניתוח וכרגע נמצא בסכנת חיים • שליט המדינה המבודדת נעדר מאירוע מרכזי במדינה

דיווחים: שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסכנת חיים
שליט קוריאה הצפונית צילום: pixabay

האם קים ג'ונג און בסכנת חיים? המודיעין האמריקני עוקב אחרי מידע המרמז על כך שמנהיג קוריאה הצפונית עבר ניתוח ומצבו קשה, כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת CNN.

במודיעין האמריקני הודו כי המידע שיש להם על המתרחש במדינה המבודדת מוגבל, וגם אם אכן ישנה הידרדרות משמעותית במצבו של קים - ייתכן ויהיה קשה להגיע למידע הזה, אך ציינו כי המנהיג הצפון קוריאני לא השתתף באירועים לרגל יום הולדת סבו ומקים קוריאה הצפונית, קים איל סונג - דבר המחזק את ההשערה בנוגע למצבו.

גורמים בממשל האמריקני סירבו להתייחס למידע, אך מומחים למדינה המבודדת סיפרו ל-CNN כי שמועות בנוגע למצבו הבריאותי של קים נפוצו מאז שנעדר מאירועי יום הולדת סבו. "ישנן שמועות בנוגע למצבו של קים", סיפר ברוס קלינגר, בכיר לשעבר ב-CIA, שעמד בראש החטיבה שאחראית על איסוף וניתוח המודיעין בנוגע לצפון קוריאה.
"אם קים אכן אושפז, זה יסביר מדוע הוא לא היה נוכח באירועים לציון ה-15 לאפריל, יום הולדת סבו", הוסיף קלינגר אך סייג את דבריו ואמר כי "בשנים האחרונות נפוצו שמועות על מצבו הבריאותי של קים ולפני כן על מצב אביו קים ג'ונג איל, נצטרך לחכות ולראות". יש לציין כי קים האב נעדר מאירועי יום העצמאות הצפון קוריאני ב-2008, אך רק ב-2011 התברר כי הוא עבר שבץ מוחי.
משפחת קים שולטת זה שלושה דורות במדינה הקומוניסטית המבודדת, מאז סיום מלחמת העולם השנייה, אז שוחררה קוריאה מיפן ופוצלה לשתי מדינות, האחת בתחום ההשפעה האמריקנית, והשנייה בסובייטית. קים הסב היה ממנהיגי הכוחות הקומוניסטים שנלחמו בכיבוש היפני בסין, והתמנה לשליט המדינה על ידי הסובייטים.
עם השנים התפתח בקוריאה הצפונית פולחן אישיות לחברי משפחת קים, והמדינה הסתגרה בפני העולם. לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי בשנות ה-90' קוריאה הצפונית עברה משבר כלכלי חמור, שהוביל את המדינה ואזרחיה לרעב כבד. עם זאת המדינה פיתחה נשק גרעיני ונמצאת כיום תחת משטר סנקציות כבד.
בתחילת כהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קים והנשיא האמריקני החליפו מהלומות מילוליות שאף נראו כאילו יובילו למלחמה בין שתי המדינות הגרעיניות, אך בשנת 2017, היחסים בין השניים השתפרו, והשניים אף נפגשו - דבר שלא קרה בין מנהיגי המדינות, שנצמאות במצב מלחמה רשמי עוד משנות החמישים. עם זאת, המגעים בין הצדדים לא הובילו לפירוז גרעיני כפי שקיווה טראמפ או להסרת הסנקציות כפי שקיווה קים.
קים ג'ונג-און צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד