י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבחירת ההורה

בחינוך המיוחד חוזרים לשגרה בצל נגיף הקורונה

החינוך המיוחד החל הבוקר לפעול במתכונת מיוחדת בצל משבר הקורונה. כ- 50,000 תלמידים במוסדות החינוך המיוחד יחלו מהיום ובימים הבאים לחזור באופן מדורג

בחינוך המיוחד חוזרים לשגרה בצל נגיף הקורונה
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד החינוך פתח הבוקר (שלישי) את בתי הספר והגנים של החינוך המיוחד. בתוך כך, כ- 50,000 תלמידים במוסדות החינוך המיוחד החלו מהיום ובימים הבאים לחזור באופן מדורג, מצומצם ומבוקר אל הלימודים, כפי שנקבע במתווה החזרה.

הם יקיימו סדר יום שיהווה בעבורם ובעבור בני משפחותיהם שגרה חדשה, תוך שמירה על בריאותם, הקפדה על ההתנהלות ועל הגברת המודעות לצמצום האפשרות להידבקות. במשרד מציינים, כי בכל מקרה הבאת התלמיד אל המוסד החינוכי נתונה לבחירת ההורה.

הצוותים החינוכיים והרשויות המקומיות נערכו ביומיים האחרונים לקראת פתיחתם של מוסדות החינוך, ובככל זה באמצעות ניקיון וחיטוי שלהם.

מפגשי הלמידה והטיפול יתקיימו בימים שייקבעו מראש לכל תלמיד. תיתכן גם מתכונת של למידה במשמרות. הלמידה תתקיים בקבוצות של עד 2-3 תלמידים במרחב הגן/הכיתה, תוך הקפדה על 2 אנשי צוות קבועים שייפגשו עם התלמידים.

לכל תלמיד שיגיע למוסד החינוכי, תתוכנן מערכת אישית עד 3 פעמים בשבוע בתיאום עם ההורה. התלמיד יקבל את סט הטיפולים הניתנים לו בשגרה ככל שיתאפשר. משך כל מפגש יהיה בין שעתיים עד שלוש שעות, כשלכל תלמיד תגובש גם תכנית למידה מרחוק. בכל מוסד חינוכי יתוכנן מערך הפסקות לכל כיתה במרחב ובזמן נפרד. לא תתקיים הפסקה משותפת לכלל התלמידים.

התנועה במרחבים המשותפים תהיה בכפוף להנחיות משרד הבריאות, תוך שמירה על חבישת מסיכות שתעשה בהתאם לצרכים של כל אוכלוסייה, שמירה על ריחוק פיזי של 2 מ' ככל האפשר, מספר הנוכחים והקפדה על כללי ההיגיינה.

שר החינוך, רפי פרץ אמר כי "החינוך המיוחד נמצא בראש סדר העדיפויות. שמח שהמתווה שלי אושר על ידי הממשלה ויוצא היום לדרך. אמנם זוהי חזרה לשגרה שונה, אך יש בה סמליות רבה בתקופה המורכבת של התפשטות נגיף הקורונה. אמשיך לפעול על מנת שמערכת החינוך תשוב ללימודים בהקדם".

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב: "לאור חשיבותה, נמצאת אוכלוסיית החינוך המיוחד במוקד העשייה שלנו. פעלנו לילות כימים כדי ליצור בעבור התלמידים והוריהם שגרה חדשה שתעניק להם רצף טיפולי ויצירה של סדר יום מובנה. החזרה הדרגתית, ועוד נכונו לנו אתגרים, אך המשימה הלאומית ברורה, ואנחנו נמשיך לחתור להמשך חזרתם של כלל התלמידים לשגרה מלאה".

קורונה חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד