י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ההישג הינו שברירי"

ראש העירייה בטור מיוחד: כך ננצח את הקורונה

רמי גרינברג, ראש העירייה הנמרץ של פתח תקווה - העיר הרביעית בגודלה בישראל - כותב טור מיוחד ל'בחדרי חרדים' בצל משבר הקורונה ומסביר על ההתמודדות המורכבת בעירו ההטרוגנית עם הנגיף המאיים • "גדולי ישראל שבו והדגישו בימים האחרונים כי חובה להישמע להוראות משרד הבריאות, מדין "וחמירא סכנתא מאיסורא", ובשל הציווי ונשמרתם מאד לנפשותיכם, חשוב להקפיד על ההנחיות"

ראש העירייה בטור מיוחד: כך ננצח את הקורונה
רמי גרינברג צילום: באדיבות המצלם

אנחנו נמצאים בעיצומם של ימים מאתגרים, בהם כלל אזרחי ישראל והעולם כולו מתמודדים עם משבר שטרם נראה כמותו במאה השנים האחרונות. על אף הקידמה הטכנולוגית ועל אף אמצעי ההסברה המודרניים הקיימים היום, ההתמודדות מול נגיף הקורונה לא תצלח אלמלא המשמעת האזרחית.

"לי זה לא יקרה" הוא בין המשפטים השגורים בפינו, כישראלים. לעתים, האופטימיות הזו עלולה לעלות לנו ביוקר וכדי לעצור את התפשטות המגיפה, עלינו להוציא משפט זה מהשיח ואף מהמחשבה.

לצערנו זה קרה לאלפי ישראלים במקומות שונים ומגוונים ברחבי הארץ והעולם ואם לא נשמור על כללי הזהירות וההיגיינה, ייתכן שגם אנחנו ניכנס לסטטיסטיקה המצערת.

כראש הרשות הרביעית בגודלה בישראל, אני יכול להעיד כי האתגרים שמולם אנחנו מתמודדים הם גדולים ואף מכופלים מערים אחרות בארץ. עם כל היופי והטוב שיש בעיר הזו, פתח תקוה היא אחת מהערים המורכבות ביותר בישראל.

פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית המכילה מגוון רחב של אוכלוסיות. לחלקם תרבות ייחודית, אמונה ואפילו שפה שונה. לשמחתי, על אף המורכבות המובנת, פתח תקוה ניצבת היום במקום יחסית טוב במידרג מדדי התחלואה וכיוצא בזה.

כיום אנו בעיצומה של ההתמודדות במגיפה, נכון לעת הזו נראה כי תושבי העיר הפנימו את גודל השעה ונשמעים להנחיות. צריך להבין כי ההישג הינו שברירי, ואם חלילה במשך ימים אחדים לא נמשיך להקפיד על הכללים, ייתכן שנתעורר בוקר אחד והמציאות תראה אחרת.

במסגרת ההתמודדות מול התפשטות הנגיף עיריית פתח תקוה נקטה במכלול פעולות אשר עד כה הוכיחו את עצמן. עם החמרת ההנחיות לפני שבועות ספורים, פעלנו בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לסגור מרכזים ציבוריים ועסקים אשר לא עמדו בתקנות החירום, תגברנו את האכיפה לצד הסברה ממוקדת, פתחנו מוקדי רווחה לקשישים ועסקים וכן קיימנו מערך חלוקת חבילות מזון בסדר גודל עצום. זה המעט שעשינו, למען קשישי העיר והנזקקים.

עם פרוץ המשבר, אני יחד עם עובדי הרשות המסורים, נמצאים בשטח ומוודאים כי ההנחיות נשמרות וכן נותנים סיוע פרטני ככל שנדרש.

זה המקום להודות לעובדי העירייה המסורים העובדים למען שלום הציבור ורווחתו. בהזדמנות זו אציין כי כל פעולה שהרשות עשתה ועושה, לרבות פעולות האכיפה, נעשות מתוך מטרה אחת ויחידה – לשמור על בריאות הציבור באשר הוא. גם גדולי ישראל שבו והדגישו בימים האחרונים כי חובה להישמע להוראות משרד הבריאות, מדין "וחמירא סכנתא מאיסורא", ובשל הציווי ונשמרתם מאד לנפשותיכם, חשוב להקפיד על ההנחיות.

אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת שניתנה לי ולקרא לכם להמשיך ולהישמע להוראות משרד הבריאות. כפי שגדולי הרבנים הצהירו לא פעם – מדובר בהנחיות אשר בכוחן להציל חיים והשמירה עליהן בגדר פיקוח נפש.

כמו כן, בין מערכה למערכה במסגרת המלחמה בנגיף, עם ישראל מתגלה בגדולתו וייחודיותו. חילוניים, חרדים ודתיים, משלבים כוחות ומסייעים אחד לשני כדי לצלוח את התקופה המאתגרת אותה אנו חווים. ערבות הדדית היא ערך עליון וכולי תקווה שנוכל למנף זאת גם בימי השגה שיבואו עלינו במהרה בעזרת השם.

פתח תקווה רמי גרינברג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד