י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לפני חמישה חודשים

חזרה ל'נאום המיאו': כשהחרדים הבינו שהם וליברמן כבר לא

רק לפני חמישה חודשים תקף דרעי בהפתעה את אביגדור ליברמן, האשים אותו בהכשלת המו"מ באופן מכוון ונתן גט כריתות לאופציית ימין חרדים עם ליברמן. בתרחיש הפוליטי של אז זה נראה כדרמה

חזרה ל'נאום המיאו': כשהחרדים הבינו שהם וליברמן כבר לא
אריה דרעי/אביגדור ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בכ"ב חשוון השנה, בשיא המאבק הפוליטי, התכנסו כל חברי בלוק ה- 55 לישיבה פוליטית במטרה להציג אחדות מול המו"מ העיקש שהציגו בכחול לבן עם יו"ר ישראל ביתנו - דבריו של יו״ר ש״ס השר דרעי אז נראה מופרכים, אך היום הפכו למציאות.

השר אריה דרעי תקף באותו נאום שכונה כ'נאום המיאו', את ליברמן שהיה במשך שנים שותפו. דרעי אמר שצריך להקים ממשלת אחדות בלי לפיד וליברמן, דברים שנראו לא הגיוניים בתרחיש הפוליטי של אז והמתקפה שלו נגד ליברמן היתה מפתיעה.

דרעי האשים בנאומו אז את את ליברמן: "אני רוצה לומר לכם, כי מי שאשם בכך שאין ממשלת אחדות הוא רק אדם אחד - אביגדור ליברמן. הוא עשה זאת בכישרון ובתחכום רב, התעלה על רבו, ופעל שנתניהו לא יוותר יותר מידי לגנץ וכן להפך. בפגישות שלו איתם הוא הלך לוודא את זה, שאף אחד לא יבוא עם רוח של פשרה".

"אני רוצה לספר לכם באחריות" גילה אז דרעי, "כי מי שהכניס לגנץ את הרעיון של ממשלת מיעוט הוא ליברמן, הוא נתן לו להבין שזה אפשרי כדי שהוא לא יפרק את כחול לבן ויכנס לממשלת אחדות. אחרי שהצליח בזה הוא יכול היום לבוא מדושן עונג ולספר עד כמה הוא לא הצליח להירדם בלילה שאין ממשלת אחדות".

דרעי הודיע כבר אז כי הוא נכנס לפלונטר ויעשה כל מה שביכולתו להקים ממשלת אחדות ללא לפיד: "אני נעניתי לפנייתו של הנשיא להיכנס לעובי הקורה. עד עכשיו לא יכולתי לפעול הרבה כי ליברמן השאיר לי מוקשים בכל מקום. אבל עכשיו אני הולך להיכנס בכל הכוח לפעול להקים ממשלת אחדות בלי לפיד. גנץ יודע שיש מתווה ברור. זה או מתווה הנשיא או בחירות שהוא לא רוצה. אני אתרום כל מה שאני יכול למען זה".

"ליברמן ישלם את המחיר על מעשיו" הכריז דרעי לפני חמישה חודשים, "הציבור לא טיפש. הוא יודע שהוא ממשיך לתעתע בכולם. תוקם כאן ממשלת אחדות טובה בלי לפיד ובלי ליברמן כמו שהציבור רוצה ומצפה".

אריה דרעי אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד