י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסידים התרגשו

צפו בתיעוד: האדמו"ר מגור ליווה את הנגיד מחלון בית המדרש הגדול

חסידי גור חזו היום לראשונה לאחר חודש וחצי ברבם - שבשל מגיפת הקורונה לא יצא לתפילות בבית המדרש זה תקופה אורכה. הרבי נגלה לחסידים כשליווה את הנגיד ר' אפרים לנדאו ז"ל מארה"ב, שהיה מיוזמי בית המדרש החדש ונפטר לאחר התמודדות ממושכת עם המחלה הקשה 

צפו בתיעוד: האדמו"ר מגור ליווה את הנגיד מחלון בית המדרש הגדול
הרבי מגור בחלון בית המדרש של גור צילום: באדיבות המצלם

לאחר חודש ומחצה שהחסידים לא יכלו לראות את פני האדמו"ר מגור, בגלל הנחיות הבריאות, היום (שלישי) בצהריים נראה הרבי לפתע בחלון בית המדרש הגדול בירושלים הצופה לכיוון רחוב ירמיהו, כאשר יצא להשתתף בהלוויית הנגיד הגוראי הרב אפרים לנדאו ז"ל מארה"ב, שהיה מנחשוני ויוזמי בניית בית המדרש הגדול של גור בירושלים ואשר נפטר לאחר מחלה ממושכת.

הפעם האחרונה בה נראה הרבי הייתה בט"ז אדר, יום ההילולא של האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, עת בא לפקוד את ציונו שבחצר ישיבת שפת אמת. גם אז הגבילו בגור מאוד את ההגעה למקום, בעקבות הקורונה, ורק בני המשפחה הורשו להשתתף. עם זאת חסידים רבים המתינו ברחוב ליד וצפו באדמו"ר בכניסתו וביציאתו. מאז לא הייתה אפשרות לראות את הרבי.

בעקבות פטירתו של הנגיד שתרם סכומי עתק לבית המדרש ולמוסדות החסידות, הביע האדמו"ר את רצונו להשתתף במסע ההלוייה. כאשר המיטה הגיע בסמוך לבית המדרש, נפתח חלון בבית המדרש ובו נראה לפתע האדמו"ר, כאשר לצידו גבאו האישי בלבד.

השמועה על השתתפותו של הרבי בהלוויה דרך החלון, פשטה כאש בשדה קוצים בקרב חסידי גור בירושלים, רבים מהם רצו במהירות לעבר רחוב ירמיהו, כדי לחזות בזיו פניו של האדמו"ר והרחוב התמלא במהירות שיא מה שהביא להתרגשות גדולה בחצר החסידות.

החסידים חבושי המסיכות מילאו את המדרכות ואת אי התנועה ברחוב ירמיהו, תוך שמירה של מרחק שני מטר בין אדם לאדם, כאשר במשך 20 דקות, פרק זמן ארוך במושגי גור, הרבי משקיף מהחלון, מאזין להספד ולקדיש שאמרו בני הנגיד ז"ל.

המשפיע הר"ר יצחק מאיר טאומן, שמוכר בחסידות כ'חוזר' של הרבי, הספיד בשם הנהלת 'איחוד מוסדות גור' ובית המדרש הגדול. בדבריו אמר כי הציבור מייחל שכבר יוכלו לחזור ללמוד בחדרים ובמתיבתות, בישיבות ובכוללים, ללא הפרעות. בשלב זה נראה הרבי מניח ידיו על עיניו למשך זמן מה.

הנגיד הר"ר אפרים לנדאו ז"ל נפטר לאחר מחלה קשה, כשהוא בגיל 64, הזדכך בייסורים קשים ומרים ונפטר לבית עולמו.

היה מעסקני החסידות ומבוניה. היה חבר באיגוד חסידי גור בארה"ב והשתתף בכל האסיפות מתוך תחושת שליחות מיוחדת.

האדמו"ר מגור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד