י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מבני ברק המסוגרת פרצו מעשי החסד הנפלאים לכל רחבי הארץ

'פרויקט חג הפסח תש"פ' של 'בית התבשיל' | עשרות אלפי סעודות ליל הסדר וחג הפסח, שנשלחו ל65 ערים ויישובים ברחבי ארץ ישראל, הודות לטוב לבם ומסירותם של פעילי 'ידידים' שהתגייסו למבצע המיוחד

מבני ברק המסוגרת פרצו מעשי החסד הנפלאים לכל רחבי הארץ
מטבח בית התבשיל צילום: יח"צ

ערב חג הפסח, לפני שבוע בלבד. רחובותיה של בני ברק נקיים ומצוחצחים, לצערנו גם מבני אדם. הבריות נצורות בבתיהם מאימת הנגיף. מכוניות בודדות קורעות את השקט ברחוב רבי עקיבא, בעוד זמן קצר יתקדש ליל חג הפסח תש"פ, אבל במטבחי 'בית התבשיל' התכונה עדיין בשיאה.

ה'סגר' שהוטל בני ברק מערב החג, הביא, כצפוי, למצבי קיצון שלא מתרחשים בשנים כתיקונם. כמו למשל, יהודים מבוגרים שהסתמכו משום מה על קרובי משפחה, מחוץ לעיר, שיצליחו לשלוח להם את סעודת החג – ברגע האחרון נתקעו המשלוחים בדרכים החסומות, והם נותרו בבתיהם ללא צרכי סעודה בסיסיים.

'בית התבשיל' שמאז פרוץ הקורונה, פועם יחד עם הציבור את פעימות הקשיים והמצוקות ההולכות ונערמות בשולי ה'בידוד' וההסגר, בדמותם של אלפי 'כתובות' ומשפחות שנוספו תוך ימים ספורים למעגל נתמכי הארגון לאור המצב, נערך מראש לספק מענה מהיר למקרים שכאלו במוקד מיוחד שפעל עד כניסת החג.

"בית התבשיל?" מתקשר מישהו מודאג אל מרכזיית הארגון שעה קלה לפני ה'צפצוף', נושם לרווחה לגלות שעדיין יש תגובה בשעה הזו. "תקשיבו, יש יהודי, גלמוד וערירי, שתכנן לנסוע להוריו הקשישים המתגוררים באחת מערי מרכז הארץ ולעשות עמם יחד את ליל הסדר, אך רק עכשיו, בשעת האפס, התברר לו שבעקבות ה'סגר' הוא חייב להישאר בביתו. אין לו מאומה לליל הסדר, הוא נמצא בדירה ריקה, לבד".

מנגינת כניסת החג כבר מרחפת ברחובות הריקים, כשמ'בית התבשיל' יוצא בדחיפות עוד רכב ועמו ארגז מלא כל טוב, בקבוק יין, מצות, קערת סדר ממולאת כדת, מנות חג עשירות ומכובדות, אל הכתובת המדויקת, ועוד יהודי בעולמו של הקב"ה העלה על פניו חיוך מלא שמחה והודיה. וכך זה נמשך ב'בית התבשיל' עד הרגע האחרון, עד כניסת החג.

"עבדנו עד הדלקת נרות ממש", משחזר באוזנינו, בנימה של סיפוק ובהודיה להשי"ת, אחד מראשי הארגון שבשנה זו, תחת התפרצות הקורונה, שבר את שיאי החסד המופלאים של עצמו. "עד הרגע האחרון, ועד בכלל, הגיעו בקשות ופניות חדשות של משפחות ויהודים נזקקים, במצבים לא פשוטים, ש'נתקעו' בעקבות ה'סגר', מסיבות שונות ומגוונות, כשאין בידיהם צרכי סעודת ליל הסדר פשוטו כמשמעו".

"וברוך ה' אף בקשה לא הושבה ריקם, כל פנייה שהגיעה עד הרגע האחרון טופלה במהירות וזכתה למענה הולם,  אמנם לאור מגבלות ההתכנסות הציבורית לא יכולנו להזמין את 'כל דכפין' לבוא ולאכול כמו בכל שנה בליל הסדר הגדול הנערך באולמי בית התבשיל, אך תחת זאת פעלנו תחת הסיסמא 'כל דכפין - ייתי ויקבל', יתקשר ויקבל את כל הדרוש עד הבית.

עוד ידובר בפרויקט ליל הסדר תש"פ של 'בית התבשיל', היה זה שיתוף פעולה מדהים של שרשרת פעילי הארגון המסורים, שפעלו שכם אל שכם יחד עם גופי חסד נוספים שהתגייסו למשימה האדירה, כמו ארגון 'ידידים' שנטל על עצמו את שינוע עשרות אלפי הסעודות שנשלחו ללא פחות 65 ערים ונקודות יישוב ברחבי הארץ, מדן ועד באר שבע, לאינספור משפחות ויהודים המצויים בבידוד.

עם התקדש ליל חג הפסח הושלם פרויקט 'ליל הסדר' בהצלחה מרשימה בסייעתא דשמיא גדולה, אך ב'בית התבשיל' כמו ב'בית התבשיל' אין רגע לנוח על זרי הדפנה, כאשר כבר במהלך החג נשלחו מדי יום אלפי סעודות חמות ומזינות לרבבות משפחות נזקקות, תמידין כסדרן.

כעת, לאחר החג, שבים אל הקלחת המוכרת של 'שגרת הקורונה', בכוחות מחודשים לקראת התקופה הלא ברורה שלפנינו שכולנו תפילה כי בסייעתא דשמייא ובזכות מעשי החסד הגדולים וה'נצורים', תרתי משמע, המתרחשים בין כתלי הארגון בשבועות האחרונים, תסתיים ותגיע אל קיצה במהרה ממש בעז"ה. 

בית התבשיל פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד