י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה לפטירת הרבי מקאליב

הגרד"ח פינטו מביתו: הנאצים פגעו בדמות פניו הקדושות

בצל יום השנה לאדמו"ר מקאליב זצ"ל ויום השואה נשא הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו נשא דברים מחדרו באשדוד: "האדמו"ר היה משיירי כנסת הגדולה זכה לקדש שם שמים ולהחזיר רבים בתשובה, כמה צער היה לו מהנאצים, כמה צעק על ייסורים אלו". צפו

הגרד"ח פינטו מביתו: הנאצים פגעו בדמות פניו הקדושות
רבי דוד חנניה פינטו מביתו באשדוד צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון חל יום השנה הראשון של אוד מוצל מאש האדמו"ר מקאליב זצ"ל בעקבות המצב והנחיות משרד הבריאות, בודדים רק עלו להתפלל על ציונו בהר המנוחות כשנכדו האדמו"ר עלה לבדו והעתיר בתפילה על כלל ישראל כשהתפילה עברה בשידור חי בטלפון.

הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו ראש מוסדות התורה "אורות חיים ומשה" בארץ ובתפוצות אשר במשך שנים רבות היה מוקיר ומעריץ את האדמו"ר מקאליב זצ"ל ואף זכה לביקור אישי אצלו במוסדות באשדוד בחודש אייר תשע"א.

הגר"ד פינטו קיבלו בהתרגשות רבה ואף קרא לאברכים שהיו בשעת ערב בבית המדרש ובקשם שיכנסו כדי לראותו ולשמוע מדברותיו בקודש. הגרד"ח פינטו הביע את התפעלותו שלמרות שהיה ממרומי גילו המשיך ביתר שאת במפעליו לכתת את רגליו כמו 'בר בי רב דחד יומא' כתיבת סדרת הספרים אנציקלופדיה 'שמע ישראל' להנצחת קדושי השואה הי"ד ועוד.

מאז ימי הפורים הגר"ד פינטו נמצא בהסגר בביתו באשדוד ולא יוצא מביתו, בכל יום מוסר מס' שיעורים בכמה שפות לתלמידיו בארץ ובמדינות שונות בעולם כשבדבריו מתבל דברי חיזוק ואמונה לנוכח המצב בעקבות הנגיף.

לקראת השנה לאדמו"ר מקאליב זצ"ל מסר שיעור שלם ביום שישי בבוקר בעברית כשאת דבריו פתח: היום מציינים שנה לפטירתו של האדמו"ר הצדיק מקאליב זצ"ל שהיה משיירי כנסת הגדולה, היה זקן האדמו"רים, היה ניצול שואה ואני פעם זכיתי לראות אותו נואם באשדוד והוא סיפר את הסיפור האישי שלו, מרתק, איך הקב"ה הציל אותם מציפורניהם של הנאצים ימח שמם, איך הרגו את כל משפחתו, עד כמה שציערו אותו עד שזכה לניסים ונפלאות שעשה עמו הקב"ה ובמשך השנים זכה להחזיר רבים בתשובה.

אבל הוא היה מ"שיירי" – מאותם אלה שנשארו מכל מה שקרה באותו תקופה נוראית של השואה, הוא היה מאמת לנו את מה שראו עיניו וזה מה שהיה לאבותינו במצרים כשסבלו במצרים ולכן אנו חגגנו את חג הפסח כדי שלא נשכח מה סבלנו ולבסוף הקב"ה הוציא אותנו משעבוד לגאולה ומאפילה לאור גדול.

בסיום אמר, הצדיק האדמו"ר מקאליב עברו עליו כל הייסורים, ראיתם איך שהנאצים פגעו בדמות פניו הקדושות, כמה צער היה לו מי ידוע כמה צעק על ייסורים אלו.

זכותו תגן על כל עם ישראל, על משפחתו, על חסידיו ויהי מליץ טוב על בני ישראל ושה' יעזור לנו שנצא מהמגיפה הזו וכך נוכל לצאת מהבית לבית הכנסת, למקווה, לזכות לענות 'אמן' ולחזור לשגרת החיים של רוחניות במהרה.

הגרד"ח פינטו עם האדמו"ר מקאליב זצ"ל

 

הרבי מקאליב הרב דוד חנניה פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד