י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הח"כ הממורמר חושף

הזיגזג של גנץ ואשכנזי: "התהפכו כחביתות"

"בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ"לים? התהפכו כמו חביתות", כך בפוסט חריף שהעלה ח"כ עפר שלח, עד לא מזמן חברם לסיעת 'כחול לבן' המאוחדת וכיום באופוזיציה יחד עם סיעת 'יש עתיד'

הזיגזג של גנץ ואשכנזי: "התהפכו כחביתות"
גבי אשכנזי ובני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

בפוסט תקיף, תוקף היום (שלישי) חבר הכנסת עפר שלח את ראשי 'כחול לבן' בני גנץ וגבי אשכנזי על התנהלותם המדינית של השניים שהתחייבו בהסכם שנחתם אתמול לפעול לסיפוח הבקעה ויהודה ושומרון תוך מספר חודשים בתאריך ה-1 במאי השנה.

שלח, המשמש כיו"ר סיעת 'יש עתיד' בכנסת וכיו"ר ועדת הקורונה הזמנית, סיפר על דו"ח שהוצג בפניו בשנת 2016 בו תמכו צמד הרמט"כלים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, כשבין המסקנות של הדו"ח שגובש על ידי 'המכון למחקרי ביטחון' נקבע כי על ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות המבודדות, וכן לקבוע ש-20% משטח יהודה ושומרון הם אזור אינטרס ביטחוני שיחוזר בידי ישראל.

הח"כ מהאופוזיציה המסתמנת תקף היום את השניים וכתב: "אתמול קיבל נתניהו מאשכנזי וגנץ אישור בכתב לבצע את ההיפך הגמור: סיפוח חד צדדי של ההתנחלויות, שיגדיל את החיכוך בשטח ויחסל את האפשרות המדינית להסכם. שלפי תכנית המכון היה אמור להיות בשליטתנו הביטחונית עד להקמת מדינה פלסטינית יהיה עכשיו ישראל לנצח נצחים".

"לא פלא שיריב לוין הצטלם אתמול מחייך לרווחה, לא רק את בית המשפט אישרו לו אתמול שני הרמטכ"לים לשעבר לחסל, גם את סיכויי ההיפרדות מהפלסטינים". בהמשך דבריו מספר הח"כ מ'יש עתיד' על דיון שהתקיים בקוקפיט קודם הצגת תוכנית המאה של טראמפ ואיך מיהרו גנץ ואשכנזי לשנות את עמדתם.

שלח. צילום: פלאש 90

"יומיים לפני שהוצגה תכנית המאה בוושינגטון, התכנס הקוקפיט של כחול לבן, זכרו ממש לא לברכה, לדון בעניין. שלושה אנשים בחדר היו נגד סיפוח חד צדדי: לפיד, גנץ ואשכנזי. בוגי יעלון היה בעד, ארבעה ימים אחר כך התכנס אותו פורום: יאיר נשאר נגד, בוגי נשאר בעד. ככה זה ביחס לנושא שבלב הוויכוח שלנו כבר 53 שנים. יש לך דעה שאתה לא משנה בארבעה ימים".

שלח הוסיף, "בני וגבי שלנו, שבעים שנה של ניסיון ביטחוני ועמוד שידרה של רמטכ"לים? התהפכו כמו חביתות. נסיעה אחת לוושינגטון וחשש שאיזה ציבור מדומיין שבקולותיו חשקו חושב אחרת, העיפו אותם 180 מעלות מאמונתם הבסיסית, שבאה לידי ביטוי בתמיכה במסמך המכון למחקרי ביטחון לאומי, ובעמדה שנקטו לפני פחות משבוע".

שלח ממקד את האש כלפי גבי אשכנזי שהוא מספר כי "היתה לי אז שיחה לא פשוטה עם אשכנזי. בשלב מסוים שאלתי אותו מה דעתו האמיתית בעניין. הרמטכ"ל לשעבר גמגם. לא פלא: שמונה שנים מסיום כהונתו, פעם ראשונה שמישהו דורש ממנו להביע דעה. בסוף אמר לי שצריך לנצח בבחירות".

לסיכום כותב יו"ר סיעת 'יש עתיד': "אלה שני האנשים שיהיו חתומים על חיסול הסיכוי להסדר, הרבה יותר מביבי ומיריב לוין".

ממשלת אחדות עופר שלח בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד