י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוזר להסית נגד חרדים

לפיד במתקפה: "מתנצל ששכנעתי בשנה האחרונה להצביע לגנץ"

יאיר לפיד התייחס הערב להקמת ממשלת האחדות בתמיכת שותפו לשעבר בני גנץ ותקף בחריפות: "מתנצל בפני כל מי ששכנעתי בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ", כן הזהיר; "ליצמן ודרעי יחליטו מי יתגייס. לא יבוטלו חוק המרכולים. הילדים של החילונים יפרנסו את החרדים" • צפו בדברים

לפיד במתקפה: "מתנצל ששכנעתי בשנה האחרונה להצביע לגנץ"
יאיר לפיד בהצהרה לתקשורת צילום: אלעד גוטמן

יו"ר 'יש עתיד - תל"ם', חבר הכנסת יאיר לפיד התייצב הערב (שלישי) בתום יום השואה לשאת הצהרה בתגובה להקמת ממשלת נתניהו החמישית בשותפות עם חבריו לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי.

לפיד פתח את דבריו ואמר: "אני מתנצל בפני כל מי ששכנעתי אותו בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ וכחול לבן. לא האמנתי שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי. שבקול שלכם יקימו את ממשלת נתניהו החמישית".

לדבריו, "לא הייתה הונאה כזו בתולדות המדינה גנץ ואשכנזי אפילו לא העמידו פנים שאכפת להם מהקורונה. כל מה שנוגע באמת במשבר, הם ברחו ממנו בבהלה גלויה. אשכנזי, שאמר שהוא "נכנס מתחת לאלונקה". יהיה שר החוץ בזום. גנץ אמר, "הקרבתי קורבנות בפוליטיקה". אתה שנה בפוליטיקה, אתה בדרך לקומה ה-14 במשרד הבטחון. ראיתי קורבנות גדולים יותר".

"מעולם לא הייתי גאה כל כך בחברים שלי. לא איבדו את המצפן המוסרי. שמרו על הערכים שלהם. אנשים אומרים: אי אפשר יותר להאמין לפוליטיקאים. אני אומר להם, אל תשימו את הרמאים ואת האנשים הישרים באותה מחלקה. תאמינו למי שלא רימה אתכם. תאמינו למי שויתר על ג'ובים כי יש לו עקרונות".

"יש דבר אחד שעליו אני לא מתנצל. על זה שהצענו שינוי ותקווה. לא נוותר. אנחנו נלחם אתכם נגד הממשלה הזו בכנסת, נלחם בבתי המשפט, נלחם ברחובות ובכיכרות. מעולם לא הייתי נחוש יותר. בכל ימי חיי. יש לנו מדינה להציל, אין לנו שום כוונה לוותר".

לפיד פנה אל מעל מיליון מצביעי 'כחול לבן' בשלוש מערכות הבחירות האחרונות ואמר: "קמתם מוקדם בבוקר. הלכתם לקלפי. אמרתם לילדים, "אנחנו הולכים להיאבק על העתיד שלכם." הלכתם להצביע לאנשים שהבטיחו לילדים שלכם שהם לעולם לא יישבו תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים. קרה בדיוק ההיפך. לא היתה הונאה כזו בתולדות המדינה. במקום ישראל לפני הכל, הכסא לפני הכל. בשחיתות לא "נלחמים מבפנים". אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה. אם אתה בפנים, אתה מושחת".

"אם אתם אחד ממיליון המובטלים החדשים, אם העסק שלכם קרס, ואין לכם מושג איך תשלמו את החובות, תדעו: בשיא המשבר הוקמה הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות המדינה. 52 שרים וסגני שרים. מפלצת בירוקרטית בלתי נתנת לניהול".

"בגרמניה והולנד יש 16 שרים. בצ'כיה, אוסטריה, 15 שרים. אצלנו מקימים עשרות משרדים ריקים מתוכן, ג'ובים למקורבים, נהגים, לשכות. יעלה מיליארדים. הכל על חשבונכם. הכל בשעתכם הקשה ביותר".

יאיר לפיד הוסיף לתקוף: "אם אתם משרתי מילואים או מפקדים בצה"ל, תדעו: הממשלה שהוקמה אתמול קברה את פרשת הצוללות. לא תהיה ועדת חקירה ממלכתית. לא נדע לעולם את האמת. הם קברו את חוק הגיוס. ליצמן ודרעי יחליטו מי יתגייס לצה"ל ומי לא".

"אם אתם חילונים או מסורתיים, תדעו: אף הבטחה שקיבלתם לא תקויים. אף אחת! הם נכנעו. כניעה ללא תנאי. הממשלה הזו לא תבטל את חוק המרכולים. לא יהיו נישואין אזרחיים. לא יהיה חוק פונדקאות. לא יִלמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי".

עוד אמר יו"ר 'יש עתיד', "אם הדמוקרטיה חשובה לכם, תדעו: בממשלה הזו נתניהו יבחר פרקליט מדינה, יבחר יועץ משפטי לממשלה, יבחר את השופטים שבפניהם יעמוד לדין. הם ריסקו את הכנסת. לקחו ממנה את כל כלי הפיקוח והבקרה. כל המוסדות שאמורים להגן על הדמוקרטיה, הועברו לשליטתו של נאשם בפלילים".

"אם אתם לוחם דרוזי ביחידה מובחרת, או רופא ערבי או אחות ערביה שלא עצמו עין כבר שבועות בבתי החולים, תדעו: לא יתקנו את חוק הלאום. העלבון ימשך".

"יהיה סיפוח חד צדדי. יבטלו את הסכם השלום עם ירדן. נזק בלתי הפיך ליחסים שלנו עם המפלגה הדמוקרטית ועם הקהילות היהודיות בארצות הברית".

לסיום אמר, "אם אתם מעורבים בפעילות חברתית או בעמותות, תדעו: אין בהסכם שנחתם אתמול סעיף אחד – לא היתה אפילו דרישה אחת – לגבי ניצולי שואה, אנשים עם צרכים מיוחדים, נכים, קשישים. כלום. אף מילה", כך תגובת לפיד החריפה להסכם ממשלת האחדות.

בליכוד הגיבו ללפיד ואמרו: "במקום לגלות אחריות ולהיכנס לממשלת חירום לאומית שפועלת להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, יאיר לפיד העדיף להישאר באופוזיציה, לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע. זמנו עבר".

יאיר לפיד ממשלת אחדות בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד