י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הציבור החרדי במתח

עולם הישיבות לאן? מרן הגר"ח: לפתוח; הגרי"ג אדלשטיין מסרב

שאלת השאלות האם זמן קיץ יתחיל כרגיל, על פי דעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הלימודים צריכים להתחיל מיד אלא שדעתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שעדיין להמתין. מכתב שהיה אמור להתפרסם נדחה. לבחדרי חרדים נודע כי החלטת השרים מתעכבת בשל המחלוקת

עולם הישיבות לאן? מרן הגר"ח: לפתוח; הגרי"ג אדלשטיין מסרב
שר התורה וראש הישיבה צילום: אלי קובין

בחצרות ההנהגה הליטאית בין רחוב רשב"ם להלן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי לרחוב ראב"ד להלן ביתו של הגרי"ג אדלשטיין, ישנה אי הסכמה וחילוקי דעות באחרונה בנוגע לחזרה לשגרה ופתיחת זמן קיץ בעולם הישיבות בצל מגיפת הקורונה, שר התורה הגר"ח קנייבסקי דרש לפתוח את הישיבות תוך שמירה על כללי הזהירות. 

על פי הפרסום הערב של העיתונאי יאיר שרקי בחדשות 12, שר התורה הגר"ח קנייבסקי חתם אמש (שני) על מכתב הקורא לפתוח מחדש את תלמודי התורה והישיבות למרות האיסור של משרד הבריאות, תוך שמירת אמצעי זהירות ואף נכתב: "חוב קדוש שכל מוסדות התורה ייפתחו מיד". 

אלא, שעל פי הדיווח של שרקי, במערכת הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' סירבו לפרסם את המכתב וזאת בהוראה ישירה של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שנוקט בעמדה זהירה יותר בכל הקשור למאבק בנגיף הקורונה ואף הורה להחמיר ולהמשיך להתפלל ביחידות בבית למרות תקנות הממשלה בתחילת השבוע. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המכתב הגיע למערכת 'יתד נאמן' ברחוב ז'בוטנסקי בבני ברק לקראת חצות לילה קודם ירידת העיתון לדפוס ובעקבות כך העירו את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שהורה להמתין עם הפרסום. 

בביתו של הגר"ח קנייבסקי נמנעו מלפרסם את המכתב במסלול בדרך שונה ובכך הפרסום נמנע עד לשעה זו. מ'יתד נאמן' ומסביבת הרב אדלשטיין לא נמסרה תגובה לדיווח. ומטעם בית הרב קנייבסקי נמסר בתגובה כי לא היו דברים מעולם. 

אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי לטענת גורמים בבית שר התורה מכתב זה לא נכתב ל'יתד נאמן' ישירות, אלא שלחו אותו לראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שיחתום וראש הישיבה לא חתם. 

כך או כך המתווה שמדובר בעולם הישיבות בין השרים לחברי הכנסת וראשי הישיבות עדיין ממתין להוראות משרד הבריאות, יצוין שעל פי המתווה שאם יתקבל, זמן קיץ אמור להתחיל מיד ובתנאי של חודש בידוד של כל הישיבות. 

הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין רחוב רשבם יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד