י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זווית נוספת נחשפת

התקשורת משדרת ומזדעזעת: תקיפתו האכזרית של דוב פרנקל

ביום השואה לא נפקד ממסכי הטלוויזיה התיעוד המזעזע מלפני שבועיים בליל שבת בשכונת שערים, בו נראים שוטרים מטיחים אברך חרדי - עורך דין במקצועו על הכביש כשלא חטא ולא פשע כנגדם • מדובר בתיעוד חדש שהופץ היום המציג זווית נוספת ברורה של המעשה הברברי

התקשורת משדרת ומזדעזעת: תקיפתו האכזרית של דוב פרנקל
פרנקל מוטח על הכביש צילום: צילומסך

כשבועיים אחרי תקיפתו המזעזעת של עו"ד יששכר דוב פרנקל בשכונת מאה שערים בליל שבת, מתפרסם תיעוד ממצלמות אבטחה מזוויות נוספות. מראות קשים שקוממו גם את אנשי התקשורת בישראל ואלה שודרו הערב (שלישי) בכל מהדורות החדשות תוך גינוי חריף ותקיף למעשה הברברי והבלתי מוצדק של השוטרים. 

כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה, נראה עו"ד פרנקל בן ה-38, צועד ברחוב מאה שערים לאחר שסעד את הוריו שנמצאים בבידוד מבחירה לאור היותם בקבוצת סיכון, חולף סמוך לבית כנסת תולדות אהרן ונתקל בשוטרים. הוא עובר על פניהם - ועד לרגע זה - הכל תקין.

אולם באופן מפתיע ומקומם אחד השוטרים רודף אחריו ודוחף אותו. שוטר נוסף החליט להטיח אותו לעבר הכביש - ללא סיבה נראית לעין. פרנקל נראה עף ומשתטח על הכביש.

"אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו והפילו אותי", סיפר אז עו"ד פרנקל ל'בחדרי חרדים'. לשאלה מה הוא מתכוון לעשות, השיב, "אני עדיין שוקל את צעדיי".

העובדה שהשוטרים ממשיכים בדרכם, לא עוצרים אותו, לא קונסים אותו ואפילו לא מנהלים איתו שיח, מעידה לכאורה יותר מכל - כי הייתה זו אלימות משטרתית בוטה וגסה, כאשר אנשי אכיפת החוק החליטו לכאורה ליטול את החוק ולעשות בו כשלהם, לתקוף אדם - ללא כל סיבה נראית לעין.

יצוין כי עורך הדין פרנקל' עבד בעבר במשרדו של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל וכיום עובד במשרד מוביל בתל אביב, בעז בן צור ושות'.

ממשטרת ישראל נמסר אז בתגובה לתיעודים כי "גם בשעת חירום לאומית זו, מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח"ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים".

המקרה המזעזע לא נתן מנוח גם לנפשו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שפנה היום (שלישי) במכתב לראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קרן בר מנחם ולשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח"ש כנגד השוטרים המעורבים באירועים בשכונת מאה שערים, כשהוא דורש חקירה מהירה וכי מסקנותיה יפורסמו לציבור בהקדם בכדי שניתן יהיה לקבל את ההחלטות המתאימות באירועים אלה ולשמור על אמון הציבור במשטרה.

הכוונה לאירוע תקיפתו של עורך הדין פרנקל וכן להשלכת רימון ההלם שפגע בילדה הקטנה זיסי מרגליות שנפצעה בפניה. 

יששכר דב פרנקל אלימות שוטרים שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד