י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קיבלנו אותו במתנה"

חולה הקורונה החרדי התעורר מההנשמה ושוחרר לביתו

לאחר אשפוז של כחודש ימים במחלקת זיהומיות א' במרכז הרפואי הלל יפה, החלים אליהו אוחנה ממחלת הקורונה • לראשונה מאז אשפוזו, נפגש אתמול עם בנו, נתנאל, שהתרגש עד דמעות לראות את אביו: "קיבלנו אותו במתנה", אמר הבן • צפו ברגעי השחרור

חולה הקורונה החרדי התעורר מההנשמה ושוחרר לביתו
ר' אליהו אוחנה שהחלים מקורונה צילום: דוברות ביה"ח הלל יפה

אליהו אוחנה בן ה-75 מפרדס חנה הגיע למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה לפני כחודש ימים עם חולשה כללית וחום גבוה. בצילום שנעשה התגלתה דלקת ריאות חמורה בריאתו השמאלית כתוצאה ממחלת הקורונה בה אובחן כי חלה, והוא אושפז במחלקת זיהומיות א' - המחלקה הייעודית הראשונה שנפתחה לחולי קורונה בבית החולים.

יומיים לאחר אשפוזו חלה התדרדרות במצבו וצוות המחלקה נאלץ להרדימו ולהנשימו. אוחנה היה במצב קשה מאוד במשך כשבועיים וחצי היה, כאשר צוות המחלקה סביבו כל העת, מסתייע בטיפול בכל אמצעי ידוע ברפואה עד כה הקשור לנגיף הקורונה. הצוות היה כל העת בקשר עם משפחתו של אוחנה, שלא יכלה לשהות לצידו בזמן קשה זה ברמה היומיומית.

הבשורות הטובות אירעו לפני מספר ימים, עת חל שיפור ניכר במצבו, כך שהצוות החליט לגמול אותו מהנשמה. פעולה שצלחה, ואשר לאחריה התעורר אוחנה והחל במסע שיקום. לאחר שהתקבלו תוצאות שליליות באשר להימצאות נגיף הקורונה, הועבר אוחנה להמשך אשפוז במחלקה פנימית ג'. שם גם נפגש אתמול (שלישי) לראשונה עם משפחתו.

ד"ר ג'מיל מוחסין, מנהל מחלקת זיהומיות א' בבית החולים 'הלל יפה', שהיה מי שטיפל באוחנה כל העת מציין: "היום שבו החלטנו על הרדמה וגם ביצענו וראינו שהוא מגיב מצוין, היה אחד הימים המשמחים במחלקה שלנו. אחת משיחות הטלפון היותר טובות שיצא לי לעשות הייתה לבשר את זה למשפחתו". בעת הביקור נכחו ד"ר מוחיסן וד"ר אליאס חילו, מהמחלקה לזיהומיות א', שהתרגשו יחד עם הבן על המפגש ועודדו אותו לתת נשיקה וחיבוק לאביו.

כאמור, אתמול, לראשונה מאז שאושפז בבית החולים, הגיע בנו של אוחנה, נתנאל, לפגוש את אביו לאחר שהדבר לא התאפשר בחודש האחרון בשל היותו של אביו מונשם ומורדם במחלקת הייעודית לחולי קורונה. בדמעות של התרגשות ושמחה, ציין נתנאל: "אין לי מילים כדי להודות לצוות הרפואי והסיעודי על הטיפול המסור באבא שלי בימים מורכבים אלו. מלאכים. זה מה שהם. כל אחד ואחד מהם. אני מרגיש שקבלתי את אבא שלי בחזרה".

יצוין כי לבקשת הבן, העביר רב בית החולים, הרב דובב בינדיגר, טלית ותפילין על מנת שאוחנה יניח תפילין - בקשה שביקש מבנו עת שהגיע לבית החולים.

קורונה הלל יפה אליהו אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד