י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המפסידים, המרוויחים ואלו שבתווך

מסתמן: כך תתבצע חלוקת התיקים בתוך הליכוד

מספר התיקים שיחזיקו חברי הליכוד בכנסת הקרובה יצטמצם משמעותית וכמה משרי הליכוד יאלצו להיפרד משולחן הממשלה • השרים שיפסידו והשרים שישודרגו: כך תתבצע החלוקה

מסתמן: כך תתבצע חלוקת התיקים בתוך הליכוד
נתניהו והשר אוחנה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במפלגת הליכוד נפתח באופן רשמי הקרב על התפקידים שיחולקו בתקופה הקרובה עם הרכבת הממשלה, כשמספר התיקים קוצץ דרסטית בעקבות החלוקה השוויונית בין כחול לבן לכל גוש הימין. חלק מהשרים יאלצו להיפרד מתפקידיהם ומהפינוקים אליהם התרגלו.

כיום הליכוד מונה 16 שרים, אולם בכנסת הקרובה מספר התיקים שיוחזקו ע"י חברי הליכוד יצטמצם ל-11. כך שככל הנראה חמישה מתוך השרים הנוכחיים יאלצו לעזוב את מקומם סביב שולחן הממשלה ויסתפקו בתואר חבר כנסת. 

התפקיד הבכיר ביותר הוא משרד האוצר, שיעבור ככל הנראה לידי בכיר הליכוד השר ישראל כץ. לגבי תפקיד השר לביטחון פנים ומשרד התחבורה, החשובים גם הם, עולים שמותיהם של גלעד ארדן, מירי רגב או הצעיר שפרץ לראש הצמרת - השר אמיר אוחנה.

השר זאב אלקין צפוי ככל הנראה להמשיך בתפקידו כשר להגנת הסביבה. גם השר יובל שטייניץ צפוי לשמור על תפקידו כשר האנרגיה. כמו כן, השר צחי הנגבי צפוי להישאר במשרד לשיתוף פעולה אזורי.

ניר ברקת ויואב גלנט יאלצו להסתפק במשרדים זוטרים. שמו של ברקת עלה כמועמד אפשרי לתפקיד השר לענייני ירושלים ולמורשת, ואילו יואב גלנט צפוי לשמש כשר לענייני מודיעין. יצוין כי גם אורלי לוי-אבקסיס אמורה ליהנות מהנתח של משרדי הממשלה שמתחלקים בין שרי הליכוד.

משרד נוסף שעשוי להיכנס לתמונה זהו משרד החינוך, שבינתיים מיועד לסיעת 'ימינה'. אך כלל לא בטוח כי חברי הרשימה ייקחו חלק בממשלת האחדות, כך שהמשרד יעבור כנראה לליכוד ועליו צפוי להיפתח קרב, שכן מדובר במשרד משפיע ונחשק.

מתוך שרי הליכוד שמכהנים כיום, מסתמן כי השרים דוד אמסלם, אופיר אקוניס וציפי חוטובלי ככל הנראה לא ימשיכו לשמש כשריםץ כך גם עתידו הפוליטי של סגן השר אבי דיכטר לוט בערפל, חרף העובדה שהוא מחזיק תקופה ארוכה בהבטחה להשתדרג לתפקיד שר.

נציין כי במטרה למנוע מרד בסיעת הליכוד צפוי ראש הממשלה נתניהו להציע לבכירי הליכוד שייפרדו משולחן הממשלה תפקידי שגרירים, ובהם תפקיד שגריר ישראל באו"ם, בוושינגטון, במוסקבה, לונדון ובמקומות נוספים.

הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד