י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כאב הראש של נתניהו

הליכוד פותח במשא ומתן עם הימין; יהדות התורה תדרוש שדרוג

כאב הראש של נתניהו: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חילק שלל רב למפלגת כחול לבן כדי לפתות את העומד בראשה לחתום על הסכם לממשלת אחדות - כעת נתניהו יידרש 'לשבור את הראש' במאמץ לפצות את שותפיו לדרך חברי בלוק הימין • 'בחדרי' עם דרישות המפלגות

הליכוד פותח במשא ומתן עם הימין; יהדות התורה תדרוש שדרוג
ליצמן עם נתניהו צילום: שלומי כהן, פלאש 90

למרות שאת המוקש העיקרי בהרכבת הממשלה צלח כבר נתניהו עם חתימתו שלשום על ההסכם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, מצפה לו כעת כאב ראש לא קטן: בשבוע הקרוב יאלץ נתניהו לרצות את שותפיו לגוש הימין שצעדו לצידו בשנה האחרונה, וכעת דורשים שלל תפקידים.

בימים הקרובים צפוי צוות המו"מ של הליכוד לפתוח בשיחות רשמיות עם סיעות גוש הימין-חרדים, שמחסור התפקידים שבידי הליכוד צפוי לאכזב חלק מהשותפים שצעדו לצד נתניהו בשנה הפוליטית המרוכבת שחלפה.

בסייעת יהדות התורה צפויים לדרוש מהליכוד שדרוג בתפקידים, ומלבד התפקידים שכבר הובטחו להם - תיק הבריאות ליעקב ליצמן ותיק ועדת הכספים למשה גפני - במפלגה ידרשו גם תפקידי סגני שרים לאורי מקלב ולמאיר פרוש.

כמו כן, ביהדות התורה ידרשו ועדה נוספת שבראשה יעמוד אחד מנציגי יהדות התורה. על ראשות הוועדה החדשה צפוי להתנהל קרב בין חברי הכנסת יעקב טסלר ליעקב אשר. בנוסף, גם חה"כ ישראל אייכלר יבקש לחזור לתפקיד יו"ר הועדה לפניות הציבור, אותה השיג בכוחות עצמו בליל ההצבעה על ממשלת ה-61.

בש"ס המצב טוב יותר וכפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', השר אריה דרעי הגיע לפני כחודש לסיכומים עם ראש הממשלה נתניהו על התפקידים שיוחזקו בידי התנועה, בהם: תיק הפנים בשדרוג מנהל תכנון, תיק הנגב והגליל, תיק הדתות (המשרד לשירותי דת), שני סגני שרים ויו"ר ועדה בכנסת.

הסיעות החרדיות צפויות לנצל את שיחות המו"מ לדון גם בחלק מהנושאים שעל הפרק. יצוין כי בשיחות המו"מ לאחר הבחירות לכנסת ה-21 ניהלו יהדות התורה וש"ס שיחות ממושכות עם הליכוד על נושאי דת ומדינה, חילולי השבת ברשויות המקומיות, נושא הדיור ועוד.

התסבוכת של נתניהו תהיה בעיקר מול סיעת 'ימינה', שם ארבעה מששת חברי הסיעה מצפים להתמנות לשרים בממשלה, כאשר ההצעה הנוכחית למפלגה היא לקבל את תיק החינוך לצד רוטציה על משרד קטן בנוסף.

במפלגה מעריכים כי פניהם לאופוזיציה. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש במהלך היום (רביעי) ומחר עם ראשי סיעת ימינה השר נפתלי בנט והשר רפי פרץ, על מנת לדון עמם בנושא. בסביבתו של השר פרץ מזכירים כי השר מחזיק בהבטחה מליל הגשת הרשימות להתמנות במינוי אישי של נתניהו לתפקיד שר - ולא על חשבון מכסת הסיעה הקטנה.

יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד