י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם רוכשי דירה יושפעו מניקיון חדר המדרגות?

יצאנו לבדוק: האם ניקיון חדרי מדרגות משפיע על החלטת האנשים לגור בבניין כזה או אחר?

האם רוכשי דירה יושפעו מניקיון חדר המדרגות?
חדר מדרגות צילום: pixsabay

שאלה הנשאלת לגבי אותם חלקים שנופלים בין הכיסאות. מי אחראי על ניקוי חדר מדרגות ולמי אכפת אם יישאר מלוכלך?

ניקיון חדרי מדרגות לא פעם יוצר מריבות ומתיחות בין דיירי הבניין. שאלנו את רועי, מנקה חדרי מדרגות מחברת ברקת - האם ניקיון בניינים הוא דבר נפוץ? והתשובה היא חד משמעית כן. " ניקוי חדרי מדרגות הוא על תקן הזמנה יום יומית בחברתנו, כמו גם שיפוץ וצביעה". ניסינו לברר באיזה אזורים לרוב זקוקים לעבודת לחידוש חדרי מדרגות או צביעת חדר מדרגות? "אנו עובדים ברחבי הארץ אך נפוץ ביותר ניקיון חדרי מדרגות תל אביב והסביבה". בנוסף בעלי דירות מסבירים שככול והבניין יהיה נעים כבר מהכניסה אליו כך השהות בדירה עצמה תהיה נעימה יותר ומבוקשת יותר.

מסתמן כי חידוש חדרי מדרגות משפיע על מחירי הדירות משמעותית. דירה ששופצה קומפלט ברמה הגבוהה ביותר שנמצאת בתוך בניין מוזנח תהיה פחות אטרקטיבית מדירה ממוצעת בבניין נקי ומטופח. דיירים משתפים כי לעתים הם מתביישים להזמין אורחים לבתיהם עד שהם עצמם עושים ניקוי חדרי מדרגות ולא מחכים להזמנת חברת ניקיון בניינים.

מפתיע: איך חדר מדרגות גורם לסכסוך בשכנות טובה?

כולנו אומרים לנו זה לא יקרה. אצלנו יש שכנות טובה, מחייכים אחד לשני בבוקר אומרים ערב טוב בסוף היום ותמיד מרגישים בנוח לבקש סוכר אם נגמר.. ובכן עד חדר המדרגות. למעשה סכסוכי שכנים אף עשויים להגיע לאלימות כאשר צד אחד טוען שהצד השני מזניח את חובותיו לשמירה על החלל המשותף. אז למה ניקיון מדרגות הוא כזה עניין? התשובה המתקבלת בתצורה כזו או אחרת היא שאנשים מחשיבים את הבניין כחלק בלתי נפרד מביתם ועל כן הם רגישים אל נושא זה ולוקחים אותו ברצינות רבה.

האם וכמה חידוש חדר מדרגות מעלה את ערך הדירות שבו?

ניקיון חדר מדרגות כולל צביעת חדר מדרגות ,יכול להביא לחידוש משמעותי של פני הבניין ובכך לעליה של כמעל מ 10% מערך הנכס השוכן בו. משימה זו לרוב כוללת בתוכה פוליש לרצפה וניקוי מעמיק ראשוני על מנת לצור חידוש ובהמשך ניקיון בשוטף עם חיזוקי פוליש דו שנתיים או בתקופות ארוכות יותר, תלוי ברמת התחזוקה הרצויה ובשחיקת המרצפות. שימו לב שאין זה אומר שלמצוא חברה שתבצע ניקוי חדרי מדרגות היא משימה פשוטה. להפך. בעלי דירות ובניינים מדווחים כי ישנן הברזות רבות וחוסר עמידה בזמנים. הרבה חברות לא אמינות וחלק אינן ממשיכות לאורך זמן מה שגורם לתחלופה מרובה וחוסר יציבות בניקיון השוטף ובתחושת הנינוחות של דיירי הבניין.

בעוד שלא פעם דיירי הבניין בעצמם מתארגנים על תורנויות ניקיון נשמע שזוהי סיבה למסיבה לא מומלצת, שכן הדרך אל מריבות וסכסוכים קצרה והדרך להשתקמות והשכנת שלום ארוכה ביותר. בחיפושנו אחרי מידע בנושא שמענו על סכסוכים שנמשכים כבר שנים עקב סמרטוט כזה או אחר.

אז איך מוצאים חברה אמינה ומקצועית: בין אם מדובר על וועד הבניין או על בעלי הדירות אנו ממליצים פגישה אישית. מומחים בתחום מספרים כי אין זה דבר חריג לבקש מאחראי הניקיון להגיע אל הבניין על מנת לראותו להעריכו וליצור תכנית עבודה, כמו כן להכיר את האנשים מאחורי המסכות. לרוב חברות המספקות שירות שכזה יהיו מהוותיקות והמבוססות בתחום. חברת ברקת משתפת: "תגלו כי ייעוצים חינם הם חלק בלתי נפרד מהעבודה ומקלה על שני הצדדים".

לסיכומו של "בניין"

הבית שלנו הוא המקום ממנו אנו יוצאים ליום יום שלנו ואליו אנו חוזרים, אין ספק שהרצון לסביבה נקייה ונעימה הוא מובן ואף הכרחי אפילו במובן בריאותי ולא רק נפשי. אז מה המחירים של התענוג? מחיר ניקיון חדרי מדרגות בשוק לרוב נע בין 500 ש"ח - 3000 ש"ח כמובן שתלוי במספר הקומות, בגודל המרחב, בתצורת הניקוי, פוליש, צביעה, חידוש, ניקוי או גם וגם. תלוי אם ההזמנה היא חד פעמית או האם מדובר על ניקוי בשוטף וכו.. נמליץ לעצמנו ולכל שכננו לשים דגש על בחירה בחברת פוליש וניקיון שתדע לספק כל שירות שתרצו ולא תצטרכו לפנות לגורמים שונים. למדנו כי כאשר כל הניקיונות מרוכזים באותה כתובת כך כל ההתנהלות פשוטה וברורה יותר.

חדר מדרגות ניקיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד