כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

בקרוב מ-JEM: 'הרבי ואנשי ביטחון'

חברת JEM בהפקה חדשה: הקשרים המיוחדים שהיו לרבי מליובאוויטש זצוק"ל עם ראשי מערכת הביטחון בישראל • תת אלוף רן פקר: "הרבי אמר על הטרגדיה של זוריק: מי אנחנו שנבין בינתו של אלוקים?"

תת אלוף רן פקר בראיון
תת אלוף רן פקר בראיון



חברת המדיה החב"דית JEM מפתיעה פעם נוספת, ומבשרת היום על הפקת יוקרה חדשה, שתצא לאור בקרוב – 'הרבי ואנשי ביטחון'.

ההפקה החדשה פותחת סדרה חדשה במפעל התיעודי ההיסטורי 'מפגשים עם הרבי', בו התראיינו עד כה מאות אישים בעלי-שם בארץ ישראל וברחבי העולם, על הקשר המיוחד שהיה להם עם הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, 'יחידויות' שזכו להם עם הרבי, וכיצד הרבי האיר את נתיב חייהם.

במסגרת מפעל התיעוד 'מפגשים עם הרבי' יצאו לאור עד עתה הסדרה ההיסטוריות 'שנים ראשונות', וכן הסרט 'רגישות'. כעת, כאמור, מדווח על הפקה חדשה ומיוחדת, שתעסוק בקשרים המיוחדים שהיו לרבי עם ראשי מערכת הצבא והביטחון בארץ הקודש.

כידוע, לכך אורך שנות נשיאותו של הרבי זצוק"ל, דאגתו ואהבתו של הרבי לנעשה בארץ הקודש היו ללא מיצרים. גם ראשי המדינה, בכירי מערכת הממשל ומערכת הביטחון, עמדו בקשרים קרובים עמו, בחילופי מכתבים, במסרים הדדיים ובפגישות ב'יחידות'. חלק נכבד ממערכת קשרים אלו כבר התפרסמה בסדרת 'אגרות הקודש'.

בחודשים האחרונים פקד צוות הצילום של משרד JEM בישראל את בתיהם ולשכותיהם של שורה ארוכה מראשי המערכת הצבאית בעבר ובהווה, בהם ראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים אפרים הלוי, תת אלוף בחיל האוויר רן פקר, האלוף יוסי בן חנן, הרב הצבאי הראשי לשעבר האלוף מרדכי פירון, יו"ר ארגון מצוייני צה"ל מר יוסף לוטנברג, ועוד שורה של אישים במערכת הצבא, אלופים, קצינים ומפקדים, שזכו להיכרות עם הרבי, ולהשפעתו של הרבי עליהם, ודרכם על המערכת הצבאית והבטחונית.

צילומים וראיונות נוספים נעשו גם במקומות נוספים, ובהם רואיין גם 'גיבור ישראל' מר משה לוי, אשר זכה ליחידות מרתקת עם הרבי בשנת תשל"ה.

ההפקה החדשה אמורה לצאת בקרוב, והיא אמורה לעורר עניין רב בציבור הרחב, שייחשף לראשונה, בצורה בלתי אמצעית, למעורבותו העמוקה של הרבי בנעשה בתחום הביטחון בארץ ישראל, דאגתו לשלימותה ובטחונה של ארץ ישראל, ופעילותו למען האופי היהודי של הצבא וחיילי צה"ל.

ראש המוסד, אפרים הלוי צילום: ראש המוסד, אפרים הלוי
ראש המוסד, אפרים הלוי


הרבי על הטרגדיה של זוריק: "מי אנחנו שנבין בינתו של אלוקים"?

האסון שפקד את משפחת רמון, בנפול הבן הטייס סרן אסף רמון ז"ל, 6 וחצי שנים אחרי הטרגדיה בה מצא את מותו אביו האסטרונאוט והטייס הישראלי אילן רמון ז"ל, זעזע את כל הציבור הישראלי.

בעיתוי מיוחד מפרסמת היום חברת המדיה החב"דית JEM, בהקשר עם האסון הכפול של משפחת רמון, קטע מתוך ראיון ווידאו עם תת אלוף בחיל האוויר רן פקר - אחד הטייסים היותר מעוטרים בתולדות חיל האוויר - המספר אודות 'יחידות' מרתקת עם הרבי.

"מי אנחנו שנבין את בינתו של הבורא", אמר הרבי בהתייחס לאסון דומה, שקרה בחיל האוויר וזעזע את מדינת ישראל כולה, לפני 35 שנים.

לפני שבועות אחדים העניק תת אלוף במיל. רן פקר, מי שהיה מפקד בסיס חיל האוויר בתל נוף ראיון לחברת JEM -במסגרת ההפקה המיוחדת של JEM על 'הרבי ואנשי ביטחון' - בה גולל לראשונה את סיפור ה'יחידות' המרתקת שזכה לה זמן קצר לאחר מלחמת יום הכיפורים.

במהלך הראיון סיפר פקר על שיחה מיוחדת שהייתה לו עם הרבי, אודות הטרגדיה הכפולה שפקדה את חיל האוויר באותם ימים, הטרגדיה של זוריק (ארלוזור) לב:

וכך סיפר תת אלוף פקר בראיון:

"...הרבי ביקש ממני להניח תפילין, ואני אמרתי לו: ראביי, אני לא איש דתי, אני אבל מאמין גדול. אני מאמין בכוח עליון. אני מאמין בזכותנו על הארץ הזאת, אני מאמין בחברים - גם אלו שטסו אחריי ולא חזרו, וכן הלאה. אבל בשבילי, התפילין לא מראים, לא אומרים הרבה.

הוא אמר לי: מה, אתה לא מאמין באלוקים? אמרתי לו: ראביי, אתה יודע מה? כל-כך נעים לי כאן, ואווירה כזאת טובה, בוא אני אספר לך על אלוקים. והוא אומר: בבקשה.

אמרתי לו: היה לי חבר בכפר ביל"ו, זוריק לב. אני - בן כפר ויתקין, והוא מכפר ביל"ו. היה לנו רקע משותף - טסנו יחד על ספיטפיירים, טסנו יחד על מיראז'ים, ונלחמנו יחד על מיראז'ים. ביום כיפור, ראביי - הוא היה מפקד הבסיס של חיל האוויר ברמת דוד, בצפון. ואני במרכז, בתל נוף. אתמול אשתי התקשרה אליי, והיא אומרת לי: רן, קרה אסון נורא.

ואז סיפרתי לו: במלחמת 73', ביום שני, בשמיני לחודש - היינו יחד אצל מפקד חיל האוויר בני פלד. היה יום מאוד קשה, וישבנו זוריק ואני אחרי זה ודיברנו. והוא סיפר לי על הבעיות שישנם, וכן הלאה, וכל הדברים. היה מתח. ביום ששי בבוקר, בשמונה בבוקר - הוא כבר לא היה בין החיים. הוא השתתף בתקיפה בסקייהוק באזור פורט-סעיד, והטייסים שבאוויר, ראו אותו נכנס לים. אחרי התקיפה, אחרי שהם סיימו את התקיפה. לא מצאנו את גופתו עד היום.

ואז אנחנו, המשפחה הנהדרת של טלי, ואנחנו חברים הטובים - אחרי שנה היא עברה לבית, בכפר ביל"ו על הגבעה, איפה שזוריק נולד וגדל. והבן שלהם, לאחרונה, אודי - הוא בגיל של הבן שלי זוהר. הם לומדים יחד בגבעת ברנר. אני בתל נוף, הוא בכפר בילו. זה באמצע הדרך. והוא גר אצלנו
.
למה? כי אחרי שהם גומרים את הלימודים וחוזרים - הם לומדים את ההפטרה לקראת הבר מצוה של שניהם באותו זמן, עם הרב הצבאי של הבסיס.

אתמול התקשרה אליי חרותה אשתי ואומרת: רן, קרה אסון נוראי. אני אומר: למה? מה קרה? חשבתי כבר איזה ארבע פנטומים התנגשו מעל הבסיס. היא אומרת: אודי, הבן של טלי וזוריק - מת לה בידיים מאסטמה.

ראביי: למה אלוקים לא מחלק את הסבל? למה אלוקים לא לוקח קודם כל ממני, אחר כך גם מטלי? למה הכל מטלי? אשה אחת איבדה: בעל, בן.

והרבי ענה לי: מי אנחנו בני תמותה, שנבין בינתו של אלוקים?...

הרבי אמר לי, הרי אני רק בן 73 וכל יום מוסיף ללמוד ולהיות יותר חכם ואלוקים הרבה יותר חכם מכולנו. אסור לשפוט דברים לפי ההווה בלבד, חייבים לראות את כל המערכת כולל העבר והעתיד. יתכן ומותם של זוריק ואודי הציל ויציל חייהם של רבים אחרים.

התפתח דיון כל כך יפה סביב הסוגיה הזאת. השיחה התפתחה..."

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד