י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ל"ג בעומר בצל הקורונה

הפתרון המקורי של הח"כ החרדי לילדי החלאקה של מירון

חבר הכנסת משה אבוטבול דואג לילדי החאלקה של ל"ג בעומר שבצל מגיפת הקורונה יפספסו את המנהג החשוב בקברו של הרשב"י והוא מציע פתרון: לערוך מראש רישום לילדי החלאקה והוריהם בלבד והם יחולקו לפי זמנים מסודרים

הפתרון המקורי של הח"כ החרדי לילדי החלאקה של מירון
חלאקה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) פנה לשר לשירותי דת הרב יצחק וקנין בעניין קיום מנהג החלאקה בציון הרשב"י במירון ביום ההילולא בל"ג בעומר והציע פתרון בצל הקורונה.

אבוטבול כתב כי ״מנהג החאלקה אצל אדוננו רבי שמעון בר יוחאי זיע"א בלג' בעומר יסודתו בהררי קודש ע"י האר"י הקדוש. ההורים ממתינים 3 שנים לספר את מחלפות שער ראשם של תינוקות של בית רבן אצל התנא הק' בדחילו ורחימו. על כולנה ישנם ילדים רבים הקרויים 'שמעון' ע"ש התנא הק' והוריהם נדרו והתחייבו להגיע לצדיק עם הילד שנולד בזכות התפילות לטקס החלאקה".

אולם, "לצערנו השנה בצל מגפת הקורונה אושרה כניסה רק לכמות מוגבלת של רבנים לעלות להדלקה להר עם עד 10 משתתפים, ומן הראוי לתת את הדעת גם לילדים צדיקים אלו".

ולכן, הציע ח"כ אבוטבול לערוך מראש רישום לילדי החלאקה והוריהם בלבד, ויחלקו את בואם של הילדים לפי שעות סביב השעון ובתיאום מראש על כמות שתאושר בכל שעה ע"י המשטרה והגורמים להגיע למרגלות ההר ולסביבתו.

הוא ציין כי "ישנם חניונים רבים בסביבה שמוכשרים ומיועדים כל שנה להילולא שלא יהיו בשימוש השנה ואפשר לעשות בחניון עמדות חלאקה עם מחיצות עד 19 איש כמו בכותל המערבי, ובכך לתת את האפשרות לעשות חלאקה סמוך ונראה לציון התנא האלוקי במירון ולא יבוטל מנהג קדוש זה״.

משה אבוטבול ל"ג בעומר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד