י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חלילה לנו להתאכזר בעת הזאת

הראש"ל: נתקהל בדרכים המותרות לזעוק אל ה'

ויזעקו אל ה' בצר להם: הראש"ל הגרש"מ עמאר במכתב לרגל ערב ראש חודש אייר בו הוא קורא ליום תפילה בעקבות הסכנה של המגיפה הקשה המתפשטת ורבים חללים הפילה. הגרש"מ קורא להתקהל כפי בדרכים המותרות 

הראש"ל: נתקהל בדרכים המותרות לזעוק אל ה'
הראשון לציון הגרש"מ עמאר צילום: שמואל דריי

בעקבות המצב הקשה בו אנו נמצאים כאשר מגיפת הקורונה הנוראה מתפשטת בכל מקום רח"ל ואף גבתה קורבנות רבנים ה"י הוחלט ע"י המועצה הדתית ירושלים לקיים עצרת תפילה וזעקה לעצירת המגיפה.

העצרת תתקיים מחר (יום חמישי) ערב ראש חודש אייר ברחבה מיוחדת אל מול מקום המקדש. את התפילה יערוך הראשון לציון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים.

בתפילה ישתתפו גדולי תורה ומספר מצומצם של אנשים ע"פ ההוראות. במכתב שפורסם הבוקר קרא הראשון לציון להקהל כל אחד בדרכים המותרות ולזעוק אל ה'.

"אחינו בני ישראל, עדיין הסכנה של המגפה הרעה מאיימת על העולם, ורבים חללים הפילה, ועצומים הרוגיה רח"ל, ולא זמן להחריש ולהתעלם ח"ו". פתח הראש"ל את מכתבו.

"כתב הרמב"ם ז"ל בריש הלכות תענית שמי שמתעלם ותולה את זה בדרך המקרה הוא אכזרי. ואנא אחינו בני ישראל חלילה לנו להתאכזר בעת ובעונה הזאת, אלא נקהל בדרכים המותרות ונשפוך שיחנו ומר רוחנו לפני ה' א-ל-הינו, ונקרא בכל עוז מקירות לבנו, לפני אבינו שבשמים כי לא כלו רחמיו". כתב הראשון לציון וקרא לעצרת תפילה ער"ח אייר ותענית.

"והן מחר הוא ערב ר"ח אייר שהוא יום כיפור קטן, ולדעת מרן הב"י בתחלת הלכות פסח מותר להתענות תענית יחידים, וע"כ אחינו הספרדים שמסוגלים להתענות, יקבלו עליהם תענית יחיד על תנאי במנחה היום (יום רביעי כ"ח ניסן). ומחר ער"ח יהיה יום תענית יחידים ותפלה לכל הציבור. ואמנם האשכנזים היוצאים ביד רמ"א ע"ה, לא יצומו, אלא יתכנסו קהלות קהלות לתפלות ובקשת רחמים. נשא לבנו אל כפים אל א-ל שבשמים, ועפעפינו יזלו מים, ושערי דמעה לא ננעלו, ויעלו זעקותינו ותעל שועתינו, לפני אבינו שבשמים, ויראה בצערנו ומצוקותינו, ויעמוד מכסא דין וישב על כסא רחמים, לרחם על עמו ועל עולמו, ונשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות".

הראשון לציון מסיים את מכתבו "יתקיימו סליחות ומנחה בתענית בשעה 6:00 אחה"צ, וכל מנין יכווין עצמו ונתאחד כולנו בתפלה כלולה, לא-ל נורא עלילה, ויתקיים בנו הכתוב, והמגפה נעצרה. מיחל ומצפה לישועת ה' ברחמים". 

יצוין כי העצרת תעבור בשידור חי כאן באתר 'בחדרי חרדים'.

הרב שלמה משה עמאר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד