י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הלילה בחצות

ייפסקו איכוני המשטרה אחרי חייבי הבידוד

הלילה בחצות תופקע סמכות המשטרה לאיכון מיקום אזרחים בעקבות פקעתן של תקנות לשעת חירום • "הממשלה משכה את הצעת החוק היום רק לאחר שהבינה שהיא עומדת להתבזות משום שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לא השאירה אבן על אבן וחשפה את חוסר התוחלת בפגיעה בפרטיות האזרחים"

ייפסקו איכוני המשטרה אחרי חייבי הבידוד
שוטרים בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

‏סמכות המשטרה לאיכון מיקום אזרחים תסתיים הלילה בחצות. מקור הסמכות בתקנות שעת חירום שפקעו, הוארכו לשבוע ואמש לעוד יממה כדי לקדם את החוק, אולם כאמור, החוק הוקפא והחל מהלילה בחצות סמכויות המשטרה פוקעות.

מי שהקפיא את הקפיא את הצעת החוק להסמכת המשטרה לאכן מיקום של חייבי בידוד, הוא ‏יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ גבי אשכנזי. בציוץ שהעלה לטוויטר הוא כתב, כי "‏החל מהלילה ייפסקו איכוני המשטרה של חייבי הבידוד. ברגעים אלה הסתיים הדיון בוועדת החוץ והביטחון בראשותי, בנושא- הצעת חוק סדר הדין הפלילי להסמכת המשטרה לקבל נתוני מיקום של חייבי בידוד".

לדבריו, "לאור ההסתייגויות שהועלו בדיון, ובהמשך לעמדות שהציגו אנשי המקצוע - הממשלה ביקשה לבחון מחדש את נוסח החוק בהתאם".

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר, כי הם "מברכים על כך שהממשלה משכה את הצעת החוק שהיתה מעניקה סמכות למשטרה לאכן את המיקום של מבודדי בית.

המשמעות היא שתקנות שעת חירום בנושא יפקעו הלילה ולא יוארכו. הממשלה משכה את הצעת החוק היום רק לאחר שהבינה שהיא עומדת להתבזות משום שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לא השאירה אבן על אבן וחשפה את חוסר התוחלת בפגיעה בפרטיות האזרחים.

דיוני הוועדה הוכיחו את טענת האגודה לזכויות האזרח בעתירתה לבג"ץ ומול הוועדה, כי מדובר בהצעה קיצונית שאין לה צורך, ואין לה מקום בחברה דמוקרטית, וטוב שנדחתה. זה הישג ענק וחשוב למי שחשובה לו הדמוקרטיה והפרטיות, והוכחה לחשיבות של הפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד