י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מול הכסא המיותם

בעצרת השבעה על הראשון לציון: חבר המועצת התייפח בבכי

בעצרת השבעה להסתלקותו של הראשון לציון הגר"א בקשי דורון זצ"ל ברחבת בית מדרשו במעמד גדולי ישראל חכם שלום כהן והראש"ל הגר"י יוסף נשא הגר"ש בעדני דברים ובכה "היית במצב טוב, איך הלכת". צפו בתיעוד 

בעצרת השבעה על הראשון לציון: חבר המועצת התייפח בבכי
עצרת השבעה על הגר"א בקשי דורון זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

כשגלימת הראשון לציון מונחת על השולחן והכסא המיותם מוצב נערכה אתמול (שלישי) ברחבת בית מדרשו 'שער אברהם' בשכונת בית וגן בירושלים עצרת השבעה להסתלקותו של זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

העצרת התקיימה בנוכחות בני המשפחה המצומצמת בלבד וגדולי ישראל, היא הועברה באתר 'בחדרי חרדים' על ידי ארגון הידברות והרבנים הגיעו למקום לשאת דברי התעוררות כחלקם דיברו דרך הטלפון.

בעצרת השתתפו, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני הראשון לציון הגר"י יוסף, מי שנשאו דברים בשידור חי הגרב"מ אזרחי, הגר"ד יוסף, הגר"ד בצרי והגרד"ח פינטו. את דבר המשפחה הביא הגאון הרב שלום בקשי דורון בנו של הראש"ל ראש ישיבת 'בנין אב' לבני דרום אמריקה וכן חתנו הגאון רבי דוד אברהם ראש  ישיבת 'בנין אב' והגאון הרב שי עמר מתלמידו הקרובים של הראש"ל.

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שהיה בקשר הדוק עם הראשון לציון הגיע למקום כשהוא עוטה מסיכה על פניו. ביציאה מן הרכב אל מול גלימתו וכסאו המיותם של הראשון לציון פרץ הגר"ש בעדני בבכי קורע לב.

"אוי, איך הלכת, איך הלכת, היית במצב טוב, היית במצב טוב".

הגר"ש במשאו הוסיף לספר, "כשהייתי אצלך בפעם האחרונה המצב היה טוב, לפני המגיפה, אמרת לי ב"ה אני שמח, אני מקבל את הייסורים באהבה, הוא סבל בכליות אבל קיבל באהבה ואז באה המגיפה וה' ירחם נלקח מעמנו". ביכה הגר"ש בעדני.

בסיום הודה מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן לארגון הידברות על מסירותו בהעברת זיכרונו של הראשון לציון זצ"ל לכלל ישראל. 

הרב אליהו בקשי דורון הרב שמעון בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד