י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ישוחחו שוב

פרסום ראשון | קרובים לסיכומים: אלו הן הדרישות של יהדות התורה במשא ומתן

לפני זמן קצר הסתיימה שיחת המו"מ שהתקיימה בין נציגי הליכוד לנציגי יהדות התורה. הדיון נערך דרך הטלפון בשל משבר הקורונה וערך כשעה • מבחינת תפקידים ביהדות התורה דורשים תפקיד שר לליצמן ויו"ר ועדת הכספים לח"כ גפני וגם התפקיד המיוחד שנתפר עבור חבר הכנסת מקלב

פרסום ראשון | קרובים לסיכומים: אלו הן הדרישות של יהדות התורה במשא ומתן
ראשי סיעת יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה האחרונה הסתיימה שיחת המו״מ הראשונה בין צוות הליכוד; השרים יריב לוין ואמיר אוחנה ועו״ד אטרקצ׳י לבין חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש ואורי מקלב, בה הציגו האחרונים את רשימת הדרישות עבור כניסתם לממשלת האחדות.

במהלך דיון המשא ומתן שנערך דרך הטלפון - בשל מגבלות הקורונה ואורכה היה כשעה, הציגו ביהדות התורה את רשימת הדרישות בנושא התפקידים, שכולל תפקיד שר לליצמן, ראשות ועדת הכספים לגפני, וכן תפקידי סגנים במשרדי החינוך, השיכון וראשות נוספת.

במהלך הדיון, הציעו תחלופה לתפקיד שמיועד לחבר הכנסת אורי מקלב והיא לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה עם סמכויות מיוחדות. דובר כי לסגן במשרד ראש הממשלה יוקם מנהלת חרדית בדומה למנהלות הבדואים, כשבסמכותו של הסגן לפעול בנושא תעסוקת החרדים ושילובם לעבודה כשהציבור החרדי סובל ממצוקה קשה בנושא התעסוקה והעבודה.

ביהדות התורה דרשו עוד לקבל ועדה נוספת לידיהם, כשהתפקיד מיועד לחבר הכנסת יעקב אשר.

חבר הכנסת משה גפני הציג את הדרישה לקבל את ועדת החוקה ובמקרה שתדחה הדרישה יסכימו להתפשר על ועדת הכלכלה או ועדת העבודה והרווחה לצד הועדה לפניות הציבור שאולי תעבור לידיו של חה"כ יעקב טסלר.

עוד דרשו יהדות התורה לקבל נציג בוועדה לבחירת דיינים ונציגות בנשיאות הכנסת ובתפקיד סגן יו״ר הכנסת וכן חלוקה הוגנת בחברות בוןעדות הכנסת, כשלא ברור מי ישמש כחבר בכל הוועדות הללו, בזמן שחלק ניכר מהסיעה יכהן בתפקידי סגני שרים וראשי ועדות.

גם נושאי השבת והגיוס עלו לשיחת המו״מ הראשונה, כשבנושא הגיוס דרשו ביהדות התורה להעביר את החקיקה במיידית עם כינון הממשלה, לצד התחייבות בהסכם כי במקרה שהחוק החדש יפסל על ידי בג״צ, יחוקק חוק חדש בהסכמת הסיעות החרדיות.

בליכוד שמעו את כלל הדירשות וסיכמו לשוחח שוב בימים הקרובים ולהכין טיוטת הסכם קואליציוני. הסיעות מבינות כי לא נותר זמן רב לדיונים וכי כל נושאי התפקידים והדרישות יגיעו לסיכומים כבר בימים הקרובים.

יהדות התורה משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד