ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההדלפות מישיבות הממשלה

היועמ"ש מאיים לחקור שרים ועיתונאים כדי לאתר את המדליף

באורח יוצא דופן, היועץ המשפטי לממשלה פונה במכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן בדבר ההדלפות בימים האחרונים מישיבות הממשלה שמתנהלות דרך הטלפון ומזהיר כי יפתח בחקירה פלילית נגד השר המדליף וכן העיתונאי שמקבל את המידע ומדווח

היועמ"ש מאיים לחקור שרים ועיתונאים כדי לאתר את המדליף
אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישיבות הממשלה שמתנהלות דרך הטלפון בימים אלה מודלפות בזמן אמת לתקשורת, גם מכתב ההתרעה ששיגר השבוע מזכיר הממשלה לשרים ולמשתתפים לא מנע את ההדלפות שנמשכו גם הבוקר (רביעי) מה שהביא את היועץ המשפטי לממשלה להיכנס לתמונה ולאיים בחקירה פלילית.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיגר הערב מכתב לשרי הממשלה, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ולראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מודיע כי במקרה ויימשכו ההדלפות - הוא לא יהסס ויפתח בחקירה כדי לאתר את המדליף שעובר לטענתו על עבירה פלילית.

במכתבו מציין היועמ"ש כי התעורר חשש כי אחד ממשתתפי ישיבות הממשלה מאשר לאיש תקשורת להאזין לישיבות הממשלה, כשאיש התקשורת מפרסם ציטוטים ומידע בזמן אמת, מה שפוגע בתפקוד הממשלה בימים אלה שהישיבות לא יכולת להתקיים בחדר הסגור.

מנדלבליט כותב כי "בישיבת הממשלה שהתקיימה היום התעורר שוב חשש שמא איש תקשורת מאזין לישיבת הממשלה ומדווח על תוכנה בזמן אמת, בעקבות כך אמרת תוך כדי הישיבה כי אתה מבקש שגורמים שאינם מורשים להאזין לישיבת הממשלה יפסיקו להאזין לה".

עוד הוסיף היועמ"ש: "בהמשך לדבריך לא רק שאיש התקשורת לא הורד מהשיחה, אלא אף הגיב ברשת החברתית תוך כדי הישיבה ובסמוך לאמירתך", כשהוא מצטט ציוץ שכתב הכתב הפוליטי החרדי של 'כאן 11' מיכאל שמש, "לא יורד מהישיבה גם במחיר שלום".

מיכאל שמש. צילומסך 'כאן 11'

היועץ המשפטי טוען כי החשד מההדלפות גורם לבעיות בתפקוד הממשלה ומביא חשש בקרב שרי הממשלה להתבטא ובעצם לפעול כמצופה מהם וכי הדבר יכול להוות עבירה פלילית של המדליף וכן העיתונאי.

ובכן מסכם היועמ"ש במכתבו כי "ככל שיעלה פעם נוספת חשש שמא איש תקשורת שאינו מורשה להשתתף בישיבת הממשלה מאזין לישיבה, אשקול לפתוח בחקירה פלילית בשל הפגיעה בטוהר המידות ובכללי המנהל התקין".

אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה מיכאל שמש חקירה פלילית הדלפות מישיבות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד