י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"צריך לדאוג קודם לאזרחי ישראל"

שר הביטחון החליט לעצור את הבדיקות לחולים בעזה

שר הביטחון נפתלי בנט היום לעצור את כלל בדיקת חולי הקורונה ברצועת עזה. למרות שהיוזמה הזאת צריכה את אישורו, בסביבתו אומרים כי הדבר לא הגיע לשולחנו. ולפי הגורמים, עם היוודע הדבר הורה בנט לבטל את פענוח הבדיקות

שר הביטחון החליט לעצור את הבדיקות לחולים בעזה
צרכניה בעזה בעידן הקורונה צילום: Ail Ahmed/Flash90

לאחר שמהלך הבדיקות עבור תושבי רצועת עזה במעבדות של צה"ל החל, החליט שר הביטחון נפתלי בנט היום לעצור את כלל בדיקת חולי הקורונה ברצועת עזה. למרות שהיוזמה הזאת צריכה את אישורו, בסביבתו אומרים כי הדבר לא הגיע לשולחנו. ולפי הגורמים, עם היוודע הדבר הורה בנט לבטל את פענוח הבדיקות, כך דווח ב'וואלה'.

"כשאנחנו במצוקת בדיקות, אני צריך לדאוג קודם לאזרחי ישראל", אמר בנט בתדרוך לעיתונאים. "בעזה גם לא תהיה בעיה בגלל הגיל החציוני בה. כמו שביבשת אפריקה רוויית המחלות אין התפרצות בגלל שאין הרבה קשישים, כך גם בעזה".

תהליך התיווך ומגעים בין גורמים ברשות הפלסטינית, ארגוני סיוע בינלאומיים וגורמי חמאס בעזה לישראל החל לפני מספר שבועות בעקבות התגברות החשש להתפרצות קורונה ברצועת עזה, כשברקע איומי מנהיג חמאס יחיא סינואר לשגר רקטות לעבר ישראל אם המצב הרפואי ידרדר.

לאחר שהתקבלו כלל האישורים המתאימים - ובהם של מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון, מפקדים במפקדת התיאום והקישור של צה"ל ברצועת עזה וגורמים נוספים בצה"ל - הוחלט לבצע את העברת הדגימות למעבדה של צה"ל, שמדי יום בודקת כ-300 דגימות בממוצע.

התהליך התבצע בצורה שלאחר שמפוענחים התשובות המעבדה הצבאית העבירה את תשובות שהגיעו בסופו של דבר לידי גורמי חמאס בעזה, גורמי ביטחון אמרו כי לא מן הנמנע שבין הנבדקים היו גם בדיקות של פעילי חמאס, ועקב כך המהלך עורר ביקורת פוליטית כלפי השר בנט, וייתכן כי הדבר שינה את דעתו.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "מדינת ישראל מסייעת לרשות הפלסטינית ורצועת עזה להתמודד עם התפשטות הקורונה. הסיוע מתבצע באמצעות גורמים בינלאומיים, משרד הבריאות ומתפ"ש, וחלוקת התפקידים בניהם נעשית בהתאם לדירקטיבת הדרג המדיני. כעת בדיקות אלה אינן מבוצעות בישראל".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ביצע בדיקות לתושבי רצועת עזה על רקע פער נקודתי ביכולת השלמת תהליך הבדיקה. כעת בדיקות אלה אינן מבוצעות במעבדה הצה"לית".

קורונה נפתלי בנט רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד