י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נוגד את רישיונכם" • חשיפה

חשיפה • המנכ"ל לחברות הסלולר: "לעצור את חסימת קווי התוכן לחרדים"

משרד התקשורת פועל למען תוכנית למידה מרחוק ומתגייס לטובת הציבור החרדי • מנכ"ל משרד התקשורת נתנאל כהן שיגר מכתב לחברות הסלולר בו הוא דורש לתקן את החסם שמקשה על הלמידה בזמן הקורונה - "חסימת קווים נוגדת את הוראת רישיונכם" • 'בחדרי' עם הפרטים

חשיפה • המנכ"ל לחברות הסלולר: "לעצור את חסימת קווי התוכן לחרדים"
טלפון כשר צילום: נתי שוחט פלאש 90

סערת הקווים הכשרים: משרד התקשורת פועל למען תוכנית למידה מרחוק ומתגייס לטובת הציבור החרדי - שנתקל מול חסמים שהציבו חברות התקשורת. זאת מאחר שהחברות חסמו גישה לשיחות בין חברה לחברה, וכן לא אפשרו גישה לקווי מידע שהפעילו במוסדות החינוך ובמשרד החינוך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים חווים במגזר החרדי ניתוקים רבים וקריסה של קווים רבים - מה שלא מאפשר למידה מרחוק במוסדות - מאחר שאלו לא עברו לשימוש באינטרנט.

מנכ"ל משרד התקשורת שיגר מכתב לחברות הסלולר בו הוא דורש לתקן את החסם שמקשה על הלמידה בזמן הקורונה.

ללשכות חברי הכנסת והעסקנים הגיעו פניות על קשיים בריכוזים החרדים בשימוש בקווי התוכן של משרד החינוך, שנועדו להמשיך את שגרת הלימודים גם בשגרת מגפת הקורונה בה מוסדות החינוך כולם מושבתים.

במכתב ששיגר נתנאל כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, לחברות הסלולר הוא מציג את המצוקה הקיימת דווקא בציבור החרדי. "העובדה שהציבור החרדי אינו עושה שימוש באינטרנט, הלמידה מרחוק עבור אוכלוסיה זו נעשית באמצעות הטלפון, והדבר מביא לגידול משמעותי בתנועת השיחות היוצאות".

כהן כותב לחברות התקשורת כי, "הגבלת הגישה לקווי התוכן של הלמידה מרחוק שנחסמו על ידי כמה מחברות התקשורת מנוגדות לרישיון בו הם מחזיקים. לדבריו, חסימת קווים נוגדת את הוראת רישיונכם הקובעת חובה לפעול לשם ביצוע קישור גומלין של הרשת שלכם אל כל רשת בזק ציבורית אחרת".

הוא דורש: "לפעול לאלתר לשם ביצוע קישור גומלין של הרשת שלו אל כל רשת בזק ציבורית אחרת, באופן אשר יאפשר את ביצוען של כל השיחות באופן תקין וסדיר".

מנכ"ל משרד התקשורת שוחח בימים האחרונים עם נציגי ציבור ועם חברות הסלולר המכירות את הציבור החרדי ובהם חבר הכנסת יעקב אשר, שאף שוחח עם שר התקשורת דודי אמסלם וזה הורה להקים צוות בדיקה לצד בעיות נוספות שנערמו בציבור החרדי. כך גם חברת 'קליקול תקשורת' שפעלה בנושא מול הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת ובחברות הסלולר.

משרד התקשורת טלפון כשר חברות סלולר דודי אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד