י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנתונים והמספרים

עלייה בתחלואה: במשרד הבריאות עוקבים בדאגה אחרי בית שמש

בני ברק אמנם כבר לא בראש, אבל כולנו אחים וחרדים לשלומו של כל אחד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי העיר בעלת שיעור התחלואה הגבוה ביחס לכמות התושבים היא עיר בית שמש, אליה מופנים הזרקורים בשבוע האחרון מתוך חרדה לעתיד • להלן הנתונים והמספרים לפי שכונות

עלייה בתחלואה: במשרד הבריאות עוקבים בדאגה אחרי בית שמש
מעצר מתפללים בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הקורונה במגזר החרדי: במשרד הבריאות עוקבים בדאגה אחר נתוני התחלואה בעיר בית שמש, כאשר הנתונים בשבוע האחרון מעידים על קצב הגידול בעיר - הגבוה בארץ. נכון ליום שלישי, מדובר בקצב הכפלה שבועי של פי 1.5, זאת כשבערים אחרות הקצב הכי גבוה הוא 1.3. רק לשם ההשוואה: בני ברק שאך לפני שבוע עמדה בראש, כבר ירדה לקצב של 1.2. אך בית שמש רשמה את השיא השבועי כשהמדדים בעלייה מתמדת.

מהנתונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', נכון ליום שלישי, בתוך שבוע בלבד - עלה מספר החולים בעיר, מ-226 ל-331, זהו קצב גידול מהיר יחסית לקצב הגידול בערים אחרות.

באופן כללי, הנתונים הכלליים בישראל, נמצאים במגמה הטובה בעולם, עם שיעור תמותה נמוך במיוחד של 1.3% בלבד. אולם קצב ההדבקה בכמה מהריכוזים החרדים מדאיג.

גורמים במשרד מבהירים כי מדובר בסכנת חיים. הסיכונים אינם מאיימים רק על מבוגרים, כי אם גם על צעירים. הגדרת 'מחלות רקע' ורבים לא יודעים זאת היא גם מעשנים ובעלי משקל עודף - אנשים צעירים במצב זה, נמצאים גם הם בסיכון גבוה, במידה ויידבקו בנגיף.

ילדים וצעירים מתחת גיל 30, אמנם מגיעים לסכנת חיים באחוזים קטנים מאוד, אולם הם המפיצים המרכזיים של הנגיף, דווקא בשל כך שהם ממשיכים לחוש בטוב גם כשנדבקו בנגיף, הם לעיתים כלל אינם מודעים לכך, והם עוברים ממקום למקום ומפיצים הלאה את הנגיף, מספיק שפעם אחת ילד ידביק אדם שנמצא בסיכון, (אפילו מעשן ובעל משקל עודף) ואותו אדם באחוזים גבוהים ייכנס לסכנת חיים ואף למצב חמור מכך.

גם בישראל, יש בידי משרד הבריאות נתונים ומידע על נפטרים שנשמרו במקסימום, ורק ביקור קצר של שכן, נכד וכדומה, גרמו להדבקה שהביאה לתוצאה מצערת.

לכן חשוב להקפיד במיוחד, להמשיך ולשמור על כל הכללים (שני מטר, מסכה, שטיפת ידיים, שמירת הבית - חיטוי חפצים ואי הכנסת אורחים) ובעיקר על ריחוק מקבוצות הסיכון. אסור לנכדים לבקר את סבא וסבתא, גם אם הם מרגישים טוב, אלא אם שומרים על מרחק בטוח וודאי, זוהי סכנה ברורה, מדגישים במשרד הבריאות.

לגבי בית שמש גורמים במשרד אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "יש בשוליים קבוצות שלא מספיק נשמעות להוראות. אנו מקבלים מידע, אבל גם בלי המידע - הנתונים לא משקרים, וקצב הגידול בבית שמש אינו רק בתוך בתי אב, קרי הדבקה בתוך המשפחה, אלא אף במספר המשפחות שנוספו למעגל החולים בשבוע האחרון".

פילוח העיר לפי שכונות, חושף באלו שכונות פחות נשמרים:

הקריה מובילה במספרים: 49 משפחות עם 90 חולים (14 מתוכם החלימו), זאת ביחס ל-15,813 תושבי השכונה.
רמה ב': 64 משפחות עם 126 חולים (9 מתוכם החלימו), ביחס ל-26,006 תושבי השכונה.

אחרי שתי השכונות, בפער ניכר בהתאם ליחס התושבים בכל שכונה, ניצבות השכונות הבאות לפי אחוז החולים; רמה ג', (40 חלו, 15 החלימו) חפציבה (24 חלו 5 החלימו), רמה א' (50 חלו 14 החלימו), ותיקה (43 חלו, 6 החלימו).

במשרד הבריאות שבים ומדגישים: "את התפרצות המגיפה רואים בכל העולם, הנגיף לא מבדיל בין אדם לאדם. המסרים של משרד הבריאות הם לא נגד אף אחד, הם הצלת חיים במובן הישיר והפשוט".

בתוך כך, לשם הגברת המודעות במגזר החרדי, הופץ סרטון הסברה מיוחד. בתשדיר בו נראה שיח בין אב חרדי לבנו מחודדת החשיבות של הימנעות מתפילה במניין שלא על פי ההוראות המותרות.

קורונה משרד הבריאות בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד