ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בי"ד רבני חב"ד: נעשה סדר באתרי חב"ד

מנהלי אתרי החדשות של חב"ד - col', 'שטורעם.נט', ו'חב"ד אינפו' - קיבלו הזמנה לדיון: "כדי לתקן תקנות לטובת קהל אנ"ש בנוגע לפרסומים באינטרנט. בית הדין מעוניין להפגש לפני קבלת החלטות"

לתקן תקנות. הגרמ"ש אשכנזי
לתקן תקנות. הגרמ"ש אשכנזי

האם בית דין רבני חב"ד יקבע לאתרי חב"ד ברשת האינטרנט דרכי התנהלות? אם לשפוט לפי זימון שקיבלו מנהלי האתרים מטעם מזכירות בית הדין - התשובה חיובית.

ברשת האינטרנט פעילים מספר רב של אתרי אינטרנט, המופעלים על-ידי גופים רישמיים שונים המשתייכים לחסידות חב"ד, כמו גם על-ידי גורמים פרטיים, בשפות שונות. האתרים הבולטים מבין האתרים בשפה העברית הם אתרי החדשות, ובראשם 'col-חב"ד און ליין', הנמצא בבעלות משפחת ריבקין, בעלת חברת 'קול שר', ומשרת את האינטרסים של צעירי אגודת חב"ד; אתר 'שטורעם.נט', בעל אורנטציה לרשת 'אור אבנר'; ו'חב"ד אינפו' המסקר את הפלג המשיחי.

שלושת מנהלי אתרי החדשות קיבלו היום מכתב זימון מטעם מזכירות בית דין רבני חב"ד, בו נאמר כי בית הדין מתכוון "לעשות סדר" בדרכי ההתנהלות של האתרים החב"דיים, וכי הוא מזמן את כל מנהלי האתרים לדיון בביתו של רבו של כפר חב"ד, הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי, שיתקיים ביום ו' תשרי - "כדי לתקן תקנות לטובת קהל אנ"ש בנוגע לפרסומים באינטרנט. בית הדין מעוניין להפגש לפני קבלת החלטות".

לפי שעה, לא ברור אילו תקנות מבקש בית הדין לקבוע. יחד עם זאת יצוין, כי הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בית הדין, ואחת הדמויות הדומיננטיות בבית הדין, הביע לפני מספר שבועות בפני מנהלי 'בחדרי חרדים' זעזוע ומורת רוח מפירסום טוקבקים באתרים, ללא צינזור וללא הפעלת שיקול דעת מצד העורכים והמנהלים.

מנהל אחד מאתרי חב"ד אמר בתגובה, כי במידה ובית הדין יקבל החלטות שיפגעו באופן מהותי בהתנהלות האתר שבבעלותו, הוא יעביר את מרכז הפעילות של האתר למדינה בחו"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד