י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות בדיקה על מעשנים

מחקר חדש: ניקוטין יכול למנוע הידבקות בקורונה

חשבתם שניקוטין מסוכן: חוקרים צרפתים בודקים האם ניקוטין יכול למנוע הידבקות בנגיף הקורונה • מחקר המדגיש סיכונים בריאותיים חמורים של עישון טוען כי חומר הטבק עשוי להקטין את הסיכון לחלות בנגיף הקורונה

מחקר חדש: ניקוטין יכול למנוע הידבקות בקורונה
קשיש מעשן סיגריה. אילוסטרציה צילום: unsplash

חוקרים צרפתים מתכננים לבדוק מדבקות ניקוטין אצל חולי נגיף הקורונה, לאחר שמחקר העלה כי מעשנים עשויים להיות הרבה פחות בסיכון להידבק בנגיף.

המחקר שנערך בבית חולים גדול בפריז מצביע על כך שחומר בטבק אולי ניקוטין, עשוי לעצור חולים שמעשנים מלהידבק בנגיף הקורונה, ניסויים קליניים של מדבקות ניקוטין ממתינים לאישור רשויות הבריאות במדינה. כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

עם זאת, החוקרים מתריעים כי הם לא מעודדים את האוכלוסייה להמשיך לעשן, מאחר ויש בה סיכונים בריאותיים אחרים שעלולים להיות קטלניים והורגים אחוז גבוה מהאנשים המתמכרים לכך. בעוד שניקוטין עשוי להגן על אנשים מפני הנגיף, המעשנים מפתחים לעתים קרובות תסמינים חמורים יותר בגלל ההשפעה הרעילה של עשן הטבק על הריאות.

הצוות בבית החולים פיטייה סלפטרייר בפריז חקר 480 מטופלים שנבדקו ונמצאו נושאים את נגיף הקורונה, 350 מהם אושפזו ואילו השאר עם תסמינים פחות חמורים הורשו ללכת לביתם.

מהבדיקה עולה כי מבין המאושפזים שגילם היה בסביבות 65, רק 4.4% היו מעשנים קבועים. מבין המשוחררים לביתם בסביבות גיל 44, 5.3% עישנו באופן קבוע.

נתונים מבתי החולים בצרפת הראו כי מבין 11,000 מטופלים שאושפזו עם נגיף הקורונה. 8.5% היו מעשנים. מספרם של המעשנים בצרפת מוערך בכ- 25.4%.

ניקוטין קורונה מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד