י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא שילם עדיין פיצויים

24 שנים בפנים: נדחתה בקשתו של אליאור חן למשפט חוזר

כעשור שנים אחרי שנכנס לכלא בגין אחת הפרשיות שזעזעו את המדינה, אליאור חן הגיש ערעור לבג"ץ על גזר דינו הכבד - 24 שנות מאסר ודרש משפט חוזר. השופט מלצר דחה את בקשתו מאחר ומזה תשע שנים לא שילם פיצויים לנפגעים כפי שחויב בגזר הדין 

24 שנים בפנים: נדחתה בקשתו של אליאור חן למשפט חוזר
אליאור חן באחד הדיונים בביהמ"ש צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל ביום שלישי האחרון את עמדת המדינה ודחה את בקשתו של אליאור חן למשפט חוזר, בין היתר בשל אי תשלום פיצוי לילדים בסכום כולל של 700,000 שקלים.

כזכור, אליאור חן הורשע לפני עשור שנים בשורה של עבירות התעללות בקטין על ידי אחראי עליו, תקיפת קטין בידי האחראי הגורמת חבלה של ממש ובעבירות נוספות, ונידון ביום שני כ"א אדר תשע"א לעונש של 24 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 700,000 שקלים לנפגעי העבירה - סכום שילם עד הלום בחלוף תשע שנים.

בין המעשים המזעזעים שתוארו בכתב האישום, אליאור חן וחסידיו התעללו בילדים באופן שיטתי. מעשי ההתעללות כללו טלטולים, הכאה, כפיתה, שריפת איברים, האכלה בצואה, מניעת אוכל ושינה ומעשי אלימות והתעללות קשים נוספים. מעשים אלה גרמו לילדים פציעות שונות, ולשלושה מהם חבלות חמורות בלתי הפיכות.

ערעורו של חן לבית המשפט העליון נדחה פה אחד והוא הגיש בקשה למשפט חוזר.

הפרקליטות ביקשה לדחות את הבקשה על הסף, בין היתר בשל כך כי המבקש לא קיים את רכיב גזר הדין ולא שילם כספי פיצויים לנפגעי העבירה שגזר עליו בית המשפט המחוזי.

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר קיבל כאמור את עמדת המדינה, דחה אחת אחת את כל הטענות בבקשה למשפט חוזר וציין בין היתר, כי "למעשה, בעת שידו האחת של המבקש פונה לבית המשפט לשם קבלת סעד – ידו האחרת מסרבת לציית לצו שיפוטי. בית משפט זה עמד בעבר על כך שבמקרים בהם מי שמבקש סעד שיפוטי אינו מכבד החלטות של בית המשפט בעניינו – די בכך כדי לדחות את הבקשה על הסף".

את המדינה ייצגה בהליך עו"ד תמר פרוש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

אליאור חן משפט חוזר בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד