י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למנוע הידבקות

בניגוד להצעה של וקנין: ליצמן מציע - 2 הדלקות בלבד במירון

בניגוד למתווה שהציג השר לשירותי דת יצחק וקנין בעניין קיום ההדלקות ברשב"י בל"ג בעומר: שר הבריאות יעקב ליצמן מציע לצמצם את ההדלקות - כדי למנוע הידבקות

בניגוד להצעה של וקנין: ליצמן מציע - 2 הדלקות בלבד במירון
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלוקת בין השרים החרדים סביב שולחן הממשלה בדיונים המתקיימים סביב קיום הילולת הרשב"י במירון. ל'בחדרי חרדים' נודעי כי בניגוד למתווה שהציג השר לשירותי דת יצחק וקנין, שר הבריאות יעקב ליצמן מציע לצמצם את ההדלקות - כדי למנוע הידבקות.

במהלך ישיבות הממשלה והדיונים המקצועיים בימים האחרונים עלה בין היתר לדיון קיומה של הילולת הרשב״י במירון בל"ג בעומר, בצל הקורונה. על השולחן הונח מתווה של השר לשירותי דת יצחק וקנין, שכאמור, מציע לערוך מספר הדלקות גדול יחסית, תוך שמירה על ההנחיות והקפדה על מתחמים שונים. המתווה מציע גם לקיים הפסקות בין ההדלקות.

אלא שאתמול (רביעי) הציג שר הבריאות ליצמן את עמדתו בישיבת הממשלה, המנוגדת למתווה שהציע השר. לדבריו, יש להסתפק בקיומן של 2 הדלקות בלבד בהר מירון. שר הבריאות הסביר בישיבת הממשלה כי הצעתו של וקנין להרבות בהדלקות "אינה טובה". לטענתו, "כמו שביום העצמאות יערכו אירוע אחד בלבד שישודר לכולם, כך צריכות 2 הדלקות בלבד במירון - אחת בלילה והשנייה בבוקר".

השר נימק את עמדתו בכך ש"צריך למצוא את האיזון בין שמירה על המסורת לבין השמירה על בריאות הציבור". השר ליצמן הציע עוד להמתין כשבוע וחצי ולראות איך ישפיעו ההקלות שאושרו בישיבת הממשלה במוצאי השבת, "אם יעלו מספר החולים, יאלצו לצמצם אירועים. במידה והמצב יהיה טוב נוכל להתיר יותר אירועים", אמר.

המחלוקת בין השרים החרדים תעלה בימים הקרובים שוב לשולחן הדיונים, כאשר ההערכה היא שההחלטה הסופית על אירועי ל"ג בעומר המסורתיים בהר מירון תתקבל רק בסמוך ונראה להילות הרשב"י בעוד כשבועיים.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את המתווה שהציג השר לשירותי דת יצחק וקנין בפני שרי הממשלה, לפיו ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים (בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון). בכל הדלקה ישתתפו הרב או האדמו"ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה.

במסגרת המתווה הודיע השר וקנין כי הוא "יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה. ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו"רים והרבנים. האירוע ישודר גם בערוצי הרדיו ואתרי האינטרנט המשדרים בכל שנה את מעמדי ההדלקה".

השר וקנין ביקש להדגיש: "לא תותר שהיה בציון או בסביבתו, לא תותר פעילות הכנסת אורחים, הציון לא יפתח לכניסת הקהל, לא תותר כניסת אח"מים אלא כאלו שנוכחותם נדרשת לצורך מילוי תפקידם. לא תותר עריכת טקסי חלקה".

יעקב ליצמן יצחק וקנין הדלקה במירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד