י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"חיממתם את לבי"

הרבנים אסרו: שליחת חב"ד לא תדליק משואה

"חיממתם את לבי": רבני חב"ד אסרו על השליחה מבית חב"ד בקטמנדו להדליק משואה ביום העצמאות • השליחה כתבה לפני שעה קלה: "אין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת"

הרבנים אסרו: שליחת חב"ד לא תדליק משואה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעקבות לחץ מצד רבני חב"ד: הגב' חני ליפשיץ הודיעה כי היא מבטלת את השתתפותה בטקס הדלקת המשואות - שם הייתה אמורה להדליק משואה השנה לבקשת שרת התרבות והספורט מירי רגב, בשל פועלה כשליחת חב"ד בקטמנדו.

בפוסט שפרסמה חני ליפשיץ לפני שעה קלה (חמישי) נכתב: "חברים יקרים ואהובים. אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. אין הדבר תלוי בי. נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות. ואין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת, הודעתי על כך בצער לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים של מרכז ההסברה".

לדבריה, "הודיתי להם על שראו בבית חב"ד קטמנדו חלק מאותם אלה האחראים על החיבורים בחברה הישראלית. אני שוב מודה לכם! למדינת ישראל ולכל אחד ואחת! על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה מכל רחבי העולם".

לסיום אמרה, "אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את הכבוד הגדול ביותר שיש בעולם הזה קיבלתי חיים של שליחות וערבות הדדית. אין מתנה גדולה מזו, חיממתם את ליבי כל כך, בריאות לכולם באהבה גדולה".

הפוסט נכתב לאחר שרבני חב"ד הורו לחני לא להדליק משואה, במכתב שקיבלה מרבני חב"ד נאמר. "הנני בזאת להודיעך כי עליך לבטל את השתתפותך בטקס, הסמכות לאישור ההשתתפות בטקסים מעין אלו מטעם חב"ד באה"ק היא בידי אגודת חסידי חב"ד באה"ק ובראשם בית דין רבני חב"ד כפי הוראת כ"ק האדמו"ר נשיא דורנו"

"בטוחים אני שתצייתי להוראתנו זו, והמשך המעקב על כך ימסר לידי "המרכז לענייני חינוך" על כל המשתמע מכך". על המכתב היו חתימות של שבעה מרבני חב"ד.

כזכור, שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה ביום ראשון לחני ליפשיץ, כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל.

השרה אמרה לאחר הפרסום. "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בחני ליפשיץ להשיא משואה ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל. חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בקטמנדו שבנפאל מסמלת את הערבות ההדדית, את הכנסת האורחים החמה ואת אהבת ישראל, המאפיינות את מלאכת הקודש של בתי חב"ד בעולם. חני הקימה יחד עם בעלה את בית חב"ד בקטמנדו לפני עשרים שנה ומאז הוא מהווה בית חם לעשרות אלפי ישראלים ויהודים מכל כנפי תבל לצד היותו מגדלור של חסד, מקום מפגש לשלל גווניה של החברה הישראלית ונווה מדבר של רווח והצלה לכל נזקק."

אך כאמור, חני הודיעה שהיא מוותרת על הכבוד הגדול לאחר שרבני חב"ד הורו לה על כך.

מאגודת חסידי חב"ד בארה"ק נמסר בתגובה לפרסומים: "הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד בארץ ישראל, היא בידי אגודת חסידי חב"ד, ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת הרבי.

"תנועת חב"ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב"ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ"ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב"ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו.

"אנו מודים לצוות בראשותה של השרה מירי רגב על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל, ונמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים".

הדלקת משואה חני ליפשיץ רבני חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד