י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לייבל'ה עם כל ה'נייעס' של השבוע

העיתונאי הבכיר שיצא לבידוד והסערה בקבוצה החרדית

מנייני המרפסות החלו למצוא חן בעיני לייבל'ה שאף לעיתים משמש כחזן, ולמרות שראש הממשלה החל לפתוח את המשק, לייבל'ה עדיין חושש ונותר בביתו • והשבוע: מיהו העסקן הנמרץ שסייע לעיתונאי הבכיר לקבל במהירות תשובה לבדיקת הקורונה? הסערה הגדולה בקבוצת הוואטסאפ הרפואית חרדית, מי הוא האדמו"ר שרכש מסכה במירון? מי הוא ראש ישיבת סאטמר שחבש מסכה? • כמידי שבוע לייבל'ה עם מהדורה מרתקת מכל הנייעס שטרם שמעתם וראיתם • כנסו כנסו

העיתונאי הבכיר שיצא לבידוד והסערה בקבוצה החרדית
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

'זהו זה' חשב לייבל'ה לתומו שעה שראש הממשלה שחרר את המשק ואת המדינה. אז נכון שכולם הסתערו על המניינים כמו על התפילין באסרו חג, אבל לייבל'ה נשאר ספון בביתו ובמשרד אשר בבית, ומלבד צעידות לילה עם מסכה יחד עם הינדל'ה, הוא שומר על כל כללי משרד הבריאות המחמירים ומי שיגיד שלא, שידע שזה להד"ם ודבר זה הוא ממש בגדר 'להוציא מלבם'. 

לייבל'ה כאמור מתפלל מהמרפסת בדבקות ומחכה לחזרה ללימודים של בני הישיבות במהרה בימינו. פשוט כשלייבל'ה עושה 'הליכה', הישיבע בוחרים שועטים לו עם האופניים בשעת לילה בין הרגליים מה שמפריע לקצב של ההליכה עם הינדל'ה. 

בימים אלו הם ימים של הסתר פנים נורא ופירוד לבבות שטרם היה כמותו מאז השואה. האנשים שתמיד לייבל'ה עוקב אחריהם בדבקות, לא יוצאים לרחוב, לייבל'ה מנסה כל הזמן לדלות חומרים ומידע מהשליחים שכן יוצאים ומתברר שיש טיפין טיפין של סיפורים גם יפים וכמובן גם לידות ושמחות לצד שידוכי מרפסות שנחשפו השבוע באתר שבו אתם נמצאים, במה שהפך לאחד הסיפורים הכי לוהטים ברשת ובריכוזים החרדים. 

לייבל'ה אכל את ה'חל"ת' מפתח שאפה, בערב שבת - והופה במוצאי שבת הכריז ביבי שחוזרים לשגרה - ויהי לפלא. בנוסף, דקות לפני התקדש ליל יום השואה שמע לייבל'ה על החתימה בין ביבי לגנץ והתמלא גאווה שסוף סוף יש ממשלה בישראל. לייבל'ה הפטיר לתומו: "אין ספק שהיום זה יירשם בספרי ההיסטוריה כיום השואה של גנץ והגבורה של ביבי".

והשבוע לייבל'ה חושף על העיתונאי הגדול והאהוב ישראל כהן שכל רז לא אניס ליה. מה שקרה הוא שבני משפחתו חששו כי נדבק בנגיף הארור. כהן שקצת השתעל וחום גופו עלה במעט - לא הותירו מקום לספק - חייבים בידוד. וכך, מי שראה את ישראל כהן נכנס לדירות לפי שעה ב'מעונות ויז'ניץ' בבני ברק - שידע שהיה חשש שכהן נדבק. ישראל מיודענו כך התברר ללייבל'ה, שכר דירה במחיר של 200 שקל ללילה מחיר מופקע בימים אלו וכך חיכה לבדיקה.

מי שהתגייס למען הסיפור היה ר' ברוך שטרן (לא התעשיין מפתח תקווה) מנהל מרחב בני ברק של קופת חולים מכבי, שהשיג בדיקה וגם תוצאה שלילית, מה שהחזיר את כהן לחיק המשפחה הקרובה בשמחה גדולה ועצומה תוך חיסכון ענק של עוד כמה מאות שקלים שבימים אלו כל שקל קובע את חשבון הבנק. 

ישראל כהן רגע לפני הבידוד. צילום: מוטי גרין

סיפור נוסף לא פחות דרמטי היה השבוע באחת מקבוצות הוואטסאפ החרדיות המכילות מאות יועצי רפואה חרדים שסערה ורעשה השבוע עד מאוד.

ללייבל'ה נודע מבפנים, כי אחד החברים תקף חבר אחר בקבוצה באישון לילה. למחרת בבוקר, ביקש מנהל הקבוצה, שהאיש שתקף יצא מעצמו מהקבוצה או לחלופין הוא כמנהל יוציא אותו. התגובה לא איחרה לבוא, והאיש שתקף אכן יצא מעצמו מהקבוצה אך גרר אחריו פרישה המונית של עוד כ-30 איש חברי הקבוצה, מה שהוביל מיד לפתיחת קבוצה חדשה מתחרה כמנהג יהודים חשובים כידוע במגזר החרדי שתמיד יש את הקבוצה הנוספת והמתחרה.

לייבל'ה יודע לציין כי מכאן לשם, נעשו בימים האחרונים כמה ניסיונות תיווך בין כל הגורמים להחזיר את השלום והשלווה לקבוצה שתמיד הצליחה ואף ערכה אירועים גדולים, לעת עתה זה לא צלח.

אחת המסקנות שסוכם בעקבות המאורע, שיותר אין פרגונים בין איש לרעהו בתוך הקבוצה שלא יוביל לחיכוכים. לייבל'ה ימשיך לעקוב כמובן ולהאיר לעולם מהמידע שמתרחש שם.

מתברר כי מי שעובדים בימים אלו הם דווקא ראשי הערים ונציגי הציבור שממגונים במסכות. ברחבת מועצת רכסים ראה לייבל'ה את איצ'ו רייך התותח, יחד עם כל הגורמים, כשהם נערכים לבדוק איך אפשר לעזור לתושבים בימים אלו. 

בבית שמש ראה לייבל'ה את חברי מועצת העיר סילברסטין וגולדירש שחילקו מסכות לתושבים בעיר במסירות נפש של ממש. 

ואת סגן ראש עיריית מודיעין עילית נחום גיטלר ראה לייבל'ה סוחב במסירות תרופות מצילות חיים. שאפו. 

ולטבריה שבצפון: יו"ר דגל התורה בעיר דוד אוחנה מביא מאות ספרי לימוד לאברכים ובחורים חולי הקורונה השוהים במלון לביא לבקשת סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא שקיבל בלשכתו עשרות קריאות מהציבור ששיוועו לעשות שטייגען ואין ידם משגת.

ומטבריה למירון: האדמו"ר מפינסק קרלין ששהה בגפו במירון בסוף השבוע פגש את העסקן מוטי פריד יו"ר סעד ומרפא שנסע כעת בכל רחבי הארץ לחלוקת מסכות עם פילטר במחיר הקרן לכלל הציבור. האדמו"ר התעניין בפעילות וקנה מסכה להגנה.

ואפרופו אדמו"רים, ה'הויז בוחר' הוותיק יוסף שמעון שכטר מויז'ניץ נצפה בליל יום השואה בשיחה ערה ובשמירת מרחק עם בעל החזקות המיתולוגי החסיד ישראל ויינברגר שביקש להעביר חבילה גדולה של חזקות למעונו של הרבי בחצור, סדר ספירת העומר, ניגוני ל"ג בעומר ועוד.

והיה מי שחשב שמסכות זה גם לאדמו"רים עד שהיה מישהו שחמד לצון והוריד מאתר באנגלית צילום של מסכה מזהב וכתב שהיא נרכשה לרבי מסאטמר.

מי שקנה את הלוקש הוא העיתונאי הסרוג חנן גרינווד ממדור יהדות ב'ישראל היום', שמיהר לצייץ את התמונה כעובדה, מה שגרם לכתבים לענייני להתעניין בדבר. הכתב משה ויסברג  - שידע שזה לא אמיתי - עשה חיפוש פשוט ב'גוגל' וגילה את הבלוף ואף הגיב לחנן בטוויטר שמצידו מיהר למחוק את הציוץ השגוי. 

והיה חסיד שבאמת עיצב מסכה לאדמו"רים מבד יפה ומתאים לאחר שרוב האדמו"רים משתמשים בצעיפים וטליתות, לדברי מי שעשה את זה, ידידינו דודי ש, זה נראה הרבה יותר יפה ומרשים מבתמונה.

והיו חסידים שהתאימו לעצמם לקולקציה מסכה יפה שתתאים לבקעיטשע המנצנץ והרי זה לפניכם. 

בבני ברק ראה לייבל'ה בשעת לילה מאוחרת רגע לפני ר"ח אייר תוך שהוא מצויד במסכה וכפפות את נגן הקלרינט ואיש 'קול חי' דוד קליגר בברכת האילנות ליד ביתו בכוונה גדולה. 

בבית פרוג התחילו השובע לימודים מרחוק דרך תוכנת זום, מנדי פרומר - קופירייטר שמרצה בפרוג ומכונה 'האדמו"ר מקופירייטינג' ולקראת החזרה ללימודים הוא חיבר תפילה מיוחדת לאמרה לפני כל פגישה. מיוחד ממש. 

וקצת לחדשות מחו"ל - אבל גם בארץ, אלתר וואהגשל הדובר המיתולוגי של חסידות סאטמר מהר"א שהגיע לארץ הקודש, נצפה השבוע בירושלים עיר הקודש בודק את השטח לאחר החזרה לשגרה. 

ואפרופו סאטמר, ר' גבריאל פלברבוים ממנהלי 'מבשר ואומר' המיתולוגי ומחסידי סאטמר שחגג את שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת חגג ברית כפי המסורת בימי קורונה וראש ישיבת סאטמר כובד בסנדקאות ואף חבש מסכה להגנה מפני הנגיף ומפני רוטר. 

ובשמחת ברית בחדר מדרגות בשיכון ה' בבני ברק ראה לייבל'ה את המגיד שיעור החסידי ר' לייבי טורנהיים עוזר בשמחת ברית לאחר שמוסר לתלמידיו שיעור בשידור חי. 

צילום: שוקי לרר

ולאיש והאגדה ר' דוד פאיירסטון - בעל ה'אש דוד': הלמדן המופלג קנה את המונופול המרתק 'בבלי' מר' וולוול טאבק תוך שמירה על כל כללי הזהירות הנדרשים. 

ברכת מזל טוב לסופר ואיש החינוך חיים ולדר לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו הרב הומינר. השמחה מגיעה לאחר העצב הכבד בעקבות פטירת הבן צביקי ז"ל.

ברכת מזל טוב לר' יצחק אוסטרליץ מזכ"ל איגוד הסמינרים לרגל הולדת הנכדה בת לחתנו ר' בנימין אפרים שוורץ.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר ב"ב (הליכוד) יעקב וידר להולדת בתו הבכורה בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעסקן חסידות מודז'יץ ר' הערשי לרנר המתוק לרגל הולדת הבן בשעה טובה, לייבל'ה היה רוצה להשתתף בשמחות שכן לרנר ידוע כטבח מעולה וכשף מוצלח אך נסיבות המגפה אינן מאפשרות ולייבל'ה מסתפק במזל טוב מריחוק מקום ובשורת ההוראות שהכין לכבוד השמחה לכל יושבי הבניין.

ולסיום שמחה גדולה בויז'ניץ: ה'הויז בחור' של הרבי הבחור החשוב מנדי הרטמן התארס בשעה טובה. בתמונה הוא נראה מחזיק את הטלפון בשידור חי בערב פסח בעת אפיית מצות אצל קורניצר.  

צילום: שוקי לרר

לייבל'ה רכילות חרדית וואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד