ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בשיתוף עם ראשי העירייה: מד"א ערך אלפי בדיקות קורונה במתחמים שהוקמו בריכוזים החרדיים

המתחמים הייעודיים הוקמו בבני ברק, ירושלים, אלעד וביתר עילית ובשיתוף עם ראשי הערים ששיבחו את הפעילות • בנוסף לכך, חובר מוקד 106 - מוקד החירום של עיריית בני ברק באופן ישיר למוקד מד"א תוך שיתוף פעולה הדוק ומלא על מנת לזרז את הטיפול בכל המקרים לטובת תושבי העיר

בשיתוף עם ראשי העירייה: מד"א ערך אלפי בדיקות קורונה במתחמים שהוקמו בריכוזים החרדיים
היבדק וסע באלעד צילום: מד"א

בהנחיית משרד הבריאות הקים מגן דוד אדום מתחמי בדיקות לקורונה בריכוזים החרדים ירושלים, בני ברק, אלעד וביתר עילית. מתחמי בדיקות הקורונה הוקמו בשיתוף פעולה עם ראשי הערים החרדיות שהודו למד"א על פועלו.

המתחם המיוחד בבני ברק שהוקם בשיתוף עם עירית בני ברק הביא לקידום בדיקות של אלפים מתושבי העיר. המתחם הוקם תוך התאמת כל הצרכים של הציבור החרדי ובתיאום מלא עם ראש העיר. להקמת המתחם קדמה ישיבה מקצועית של הנהלת מד"א והנהלת העירייה. מאות מתנדבי מד"א-הצלה נרתמו לסייע בראשות יו"ר הארגון הרב אשר שלומוביץ, מנחם אינדיג אחראי במרחב גוש דן ואלחנן מאמו חבר ביחידת האופנועים של הארגון אשר היה אחראי על שינוע הדגימות, הבדיקות במתחם הדרייב אין, משמרות המתנדבים ועוד. לאור המצב שבבני ברק היו חולים רבים, נפתח המתחם כל יום עד השעה 2:00 לפנות בוקר כמו גם בערבי ומוצאי השבתות והחגים, אז נשאר המתחם פתוח עד כניסת השבת והחג ומיד ביציאתם.

בנוסף לכך, חובר מוקד 106 - מוקד החירום של עיריית בני ברק באופן ישיר למוקד מד"א תוך שיתוף פעולה הדוק ומלא על מנת לזרז את הטיפול בכל המקרים לטובת תושבי העיר. ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין שיגר הודעה מיוחדת לכל אלפי ומתנדבי מד"א והגדיר אותם "המלאכים של בני ברק" תוך שאמר כי "בלעדיהם לא היינו יכולים לעבור את המבצע המורכב הזה לטובתם ולרפואתם של תושבי העיר".

באלעד הוקם מתחם היבדק וסע  בשיתוף ראש העיר הרב ישראל פרוש . במקום בוצעו מידי יום מאות בדיקות. מאות מתנדבי מד"א-הצלה אלעד נרתמו לסייע בלקיחת דגימות, בשינוע חולים למתחם וכן בלקיחת בדיקות לאנשים שביקשו להיבדק בביתם.

 גם בעיר ביתר עילית הוקם מרכז מיוחד של היבדק וסע בשת"פ מלא של מד"א עם עיריית ביתר. המתחם הוקם לבקשת ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין ומתבצעות בו מידי יום מאות בדיקות לתושבי העיר.

בירושלים נפתחו מתחמי היבדק וסע לציבור החרדי במתחם שנלר בירושלים ברחוב מלכי ישראל ובשכונת מאה שערים. למתחמי הבדיקות מגיעים אלפים מהציבור החרדי, למהלך הגדול שותפים ארגוני צוות הצלה בראשות הרב אברהם רייכמן והחובש הר נוף אשר להם מאות מתנדבים.

המסלול של היבדק וסע מחולק ל-2 מסלולים פעילים. ניתנת אפשרות להגיע ברכב הפרטי ולהיבדק, וזאת לאחר רישום, או לחילופין ניתנת האפשרות שמד"א יגיע עם אמבולנס לאסוף את המטופל אל מתחם הבדיקות וזאת אחרי שנרשם ונמצא עומד בקריטריונים לבדיקת קורונה, כשהפעילות כולה נעשית ללא עלות. 

מד"א קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד