י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בספר הזיכרונות

ראש הממשלה הפתיע: "הכי אהבתי את 'השמוזינק' עם היהודים"

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר הוציא ספר זיכרונות ובו הוא הזכיר את היחסים החמים שהיו לו עם הקהילה החרדית במדינה • "אהבתי מדי פעם ללמוד את התלמוד ופרשניו כמו הרמב"ם, זה תמיד היה מגרה"

ראש הממשלה הפתיע: "הכי אהבתי את 'השמוזינק' עם היהודים"
חסידים צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ראש ממשלת אוסטרליה הקודם מלקולם טרנבול אמר כי ללא תמיכתם של רבים מהקהילה היהודית, "יכול להיות שמעולם לא הייתי נכנסת לפרלמנט, קל וחומר לא הייתי ראש ממשלה."

טרנבול סיפר את הדברים בספר הזיכרונות שלו שיצא השבוע.

הוא דיבר על הקהילה היהודית "אליה הייתי קרוב מאוד כל חיי". הוא סיפר שהוא נהנה במיוחד מה'שמוזינק' (לפטפט עם הקהילה היהודית).

"אהבתי מדי פעם ללמוד את התלמוד ופרשניו כמו הרמב"ם, זה תמיד היה מגרה" כתב.

הוא הזכיר את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באוסטרליה בשנת 2017 - ראש ממשלה הישראלי הראשון שביקר באוסטרליה. הוא כתב. "תמיד נהנתי בחברת ביבי. הוא פוליטיקאי קשוח, הוא לא יכול היה לשרוד כל עוד הוא לא היה קשוח"

הוא הוסיף כי "אנשים מבקרים אותו על כך שלא היה לו תוכנית ארוכת טווח לשלום, אלא רק על רצונו להגיע לעבור בשלום משבת לשבת, אך יש לו השקפה ברורה מאוד של המזרח התיכון. מטרתו היחידה היא שישראל תשרוד ותשגשג. והוא יעשה כל מה שצריך לזה, הוא ייקח את כל הפיתולים שהוא צריך כדי להשיג את זה."

הוא הוסיף כי, "החלק הטוב ביותר בביקורו של ביבי היה כאשר הלכנו יחד לבית הכנסת המרכזי ומכללת מוריה. זה היה, כמו שאמר פרנק לואי, אירוע מאוד היימיש". פרנק לואי הוא איש עסקים ופילנתרופ יהודי-אוסטרלי.

"ללא תמיכתם של רבים מהיהודים שהצטרפו למפלגה הליברלית במהלך 2004, ייתכן שמעולם לא הייתי נכנס לפרלמנט, קל וחומר להיות ראש ממשלה."

הוא ציין כי "עבור כל כך הרבה אנשים בקהילה היהודית [האוסטרלית], המאבק של ישראל הוא שלהם", הוא תיאר את נאומו של נתניהו בפני סטודנטים במוריה כאחד שהם יזכרו "כל עוד הם חיים".

אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד