י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

זהירות ליפסטיק: אודם עלול להיות מסוכן לנשים הרות

מינהל המזון והתרופות האמריקני בדק עשרות סוגי ליפסטיק וגילה: בחלקם עופרת ברמה הגבוהה פי 10 מהמותר. הסכנה חמורה במיוחד לנשים הרות: החומר המתכתי עלול לפגוע במערכת העצבים ובתפקוד המוח של העוברים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

נשים בהיריון המשתמשות בליפסטיק עלולות לסכן את חייו של העובר שהן נושאות, כך עולה מבדיקות שערך לאחרונה ה־‭,F.D.A‬ מינהל המזון והתרופות האמריקני.

לפי הדיווח בעיתון 'מעריב', הארגון בדק עשרות סוגים של ליפסטיק, ומצא בחלקם כאלה שהכילו עופרת במינון הגבוה פי 10 מהמותר במזון, וזאת על אף שברשימת רכיבי המוצר לא נכתב כלל כי הם מכילים עופרת. מדובר במתכת כבדה, הנאגרת ומאוחסנת בגוף והיא עלולה לפגוע במערכת העצבים ובתפקוד המוח.

הת‭F.D.A‬ החל במחקר זה לפני כשנתיים, לאחר ש"הארגון למען קוסמטיקה בטוחה" בארצות הברית, שבדק את הנושא, בדק יותר מ-30 סוגים שנים של ליפסטיק הנמכרים בחנויות הקוסמטיקה ונחשבים לפופולאריים בקרב נשות אמריקה. מתוך המחקרים עלה כי ב-61 אחוז מכלל הליפסטיקים שנבדקו נמצאה עופרת, ובחלק מהם אף נמצאה עופרת במינון גבוה ביותר - בריכוז
של פי שישה מזה שנקבע בארצות הברית למותר בתחום הממתקים, למשל.

הארגון טען עוד כי למרות שהליפסטיקים הכילו עופרת במינונים שונים, הדבר לא צויין כלל ברכיבי המוצר.

לפי 'מעריב', בעקבות הממצאים הללו הודיע אז ה‭F.D.A ‬כי החליט לקחת את הנושא לטיפולו, ולבחון אותו בצורה מעמיקה. עתה הגיעו גם ממצאי הבדיקה של ה-‭,F.D.A‬ ובה נמצא מינון של עופרת ברמה של ‭1.07‬ חלקיקים למיליון ‭,)ppm(‬ הגבוה פי 10 מהרמה שמתיר מינהל המזון והתרופות.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד