י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוחררו בתנאים מגבילים

שני השוטרים שתקפו את העו"ד החרדי נחקרו במח"ש • צפו

שני שוטרי מג״ב שתקפו את עורך הדין החרדי יששכר דב פרנקל בשכונת מאה שערים בירושלים במהלך פעילות מבצעית, ללא עוול בכפו נחקרו היום במח"ש ושוחררו בתנאים מגבילים • צפו

שני השוטרים שתקפו את העו"ד החרדי נחקרו במח"ש • צפו
שוטרים באכיפה בבני ברק צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) חקרה היום שני שוטרי מג״ב בחשד לתקיפתו של עורך הדין החרדי יששכר דב פרנקל בשכונת מאה שערים בירושלים במהלך פעילות מבצעית, ללא עוול בכפו. השוטרים שוחררו בתנאים מגבילים, והחקירה צפויה להמשך בימים הקרובים.

כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמת אבטחה שפורסם בין היתר באתר 'בחדרי חרדים', נראה עו"ד פרנקל צועד ברחוב מאה שערים לאחר שסעד את הוריו - אביו חולה סרטן, חולף סמוך לבית כנסת תולדות אהרן ונתקל בשוטרים. הוא עובר על פניהם - ועד לרגע זה - הכל תקין.

אולם באופן מפתיע ומקומם אחד השוטרים רודף אחריו ודוחף אותו. שוטר נוסף החליט להטיח אותו לעבר הכביש - ללא סיבה נראית לעין. פרנקל נראה עף ומשתטח על הכביש. "אני לא יודע למה תקפו אותי. אחד מהשוטרים אמר לי לרוץ הביתה ואחרי שנייה חבטו והפילו אותי", סיפר עו"ד פרנקל ל'בחדרי חרדים'.

אמש הוגש כתב תלונה למח"ש על ידי עו"ד רוזנשטיין. בכתב התלונה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי "ניכר מסרטוני מצלמות וידאו, שתיעדו את האירוע ושפורסמו בכלי התקשורת השונים, כי הטחתו של פרנקל בוצעה ללא כל צורך מבצעי או להשגת מטרה חוקית כל שהיא", כותב עו"ד רוזנשטיין במכתב התלונה. "ובכל מקרה, גם אילו נועדה להשגת מטרה כאמור הרי שההטחה אינה פרופורציונאלית ואין כל קשר רציונאלי בינה לבין המטרה החוקית שאותה נועדה להשיג. במילים אחרות ופשוטות: פרנקל הוטח לכביש בעוצמה רבה על ידי שוטר/ים, סתם".

לדבריו, "המדובר הוא באלימות משטרתית בלתי נסבלת וחסרת כל הצדקה שאין להסכין עם קיומה. את מניעי המטיחים אינני מתכוון לנחש אולם סמוך ובטוח אני כי חקירתם תוכל לעמוד עליהם. ניתן רק לשער, בהשערה קרובה לוודאי, כי הטחתו לשווא של עובר אורח חרדי בשכונת מאה שערים על ידי שוטרים נעשתה בשל יחס מכליל, מפלה, נקמני, אמוציונאלי ואסור בתכלית של השוטרים המעורבים האירוע כלפי חרדים בכלל, וכלפי תושבי מאה שערים בפרט".

אל מכתב התלונה צירף רוזנשטיין כהוכחה את קטעי הוידאו, כתבות מאתרי החדשות המובילים ובהם 'בחדרי חרדים', ואת המכתב ששלח השר לביטחון פנים גלעד ארדן בעקבות האירועים במאה שערים.

יצוין כי עורך הדין פרנקל עבד בעבר במשרדו של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל וכיום עובד במשרד מוביל בתל אביב, בעז בן צור ושות'.

ממשטרת ישראל נמסר לאחר האירוע: "גם בשעת חירום לאומית זו, מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח"ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים".

מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד