ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רוב שוהי המלונות חרדים

גורם בכיר: מתחמקים מבדיקה שלילית; רוצים מלון

עד כמה טוב במלונות הקורונה? תופעה בה נתקל פיקוד העורף שמנהל את אותם המלונות, חולים מסרבים להיבדק מעת לעת מחשש שהבדיקה תצא שלילית ויאלצו לשוב לבתיהם לשגרת החיים המשעממים והמוגבלים בעידן הקורונה. "הם צריכים להפנים שלא מדובר במלונות לצורך חופשה, אלא בשביל החלמה", אומר גורם בצה"ל

גורם בכיר: מתחמקים מבדיקה שלילית; רוצים מלון
חרדים בתור לבדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"יש חולי קורונה שמתחמקים מבדיקה שלילית נוספת כדי לא לצאת ממלונות הקורונה", כך אומר הערב (חמישי) גורם בצה"ל בתדרוך לעיתונאים. לגבי העבודה מול האוכלוסייה החרדית אומר אותו גורם, "חוויה מרתקת, נעימה ומלאת אתגרים". 

צה"ל מחזיק כיום תחת שליטתו 27 מלונות למבודדים. 19 מלונות מיועדים לחולי קורונה הנמצאים במצב קל ו-8 מלונות למבודדים ואזרחים שחזרו מחו"ל. בסך הכל נמצאים 3,500 אורחים במלונות אלו המתופעלים על ידי פיקוד העורף. 2,400 שוהים במלונות החלמה, 1,100 שוהים במלונות הבידוד.

מתוך 2400 השוהים במלונות ההחלמה, 1800 הם חרדים. מפילוח הנותנים עולה כי 900 מתוך סך החרדים הם מבני ברק ו-600 תושבי ירושלים, 300 חרדים נוספים הם משאר הערים החרדיות. במלונות ההחלמה נמצאים רק 450 מהאוכלוסייה הכללית ו-150 מהמגזר הערבי.

בעקבות תלונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' בעיקר בנושא המזון, לטענת אותו הגורם הצבאי, הצבא עושה ככל יכולתו כדי שכל אורח במלונות אלו יקבל את הכשרות המהודרת שבה הוא רגיל, צה"ל לא חוסך בכסף ומשלם על המנות המהודרות במחיר של פי שניים ממנות רגילות המחולקות במלונות ההחלמה. מטרת המדינה היא להוציא כמה שיותר חולים ומבודדים במשפחות ברוכות ילדים שאחוז ההדבקה עלול להיות שם גבוה ולכן הצבא שם לו למטרה עליונה לדאוג שהאורחים במקומות אלו ירגישו טוב ויהיו מרוצים מהתנאים.

הבכיר הצבאי הוסיף ואמר שיש לא מעט אורחים במלונות אלו שמתחמקים מבדיקה שלילית נוספת בכדי להישאר, הוא סירב לפרט את חלקם באוכלוסייה, והגיב: "הם צריכים להפנים שלא מדובר במלונות לצורך חופשה, אלא בשביל החלמה".

לגבי התנהגות האוכלוסייה החרדית אמר אותו בכיר כי הוא נהנה לעבוד מול המגזר החרדי ורואה שיתוף פעולה מלא וצר לו שמוציאים את דיבת אותם מקומות כשמדובר למעשה בהצלת חיים של משפחות שלמות שאין להם אפשרות לבודד את אחד מבני המשפחה.

קורונה מלונות כשרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד