י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"עשה הכל לחבל בעבודתי"

עימות חסר תקדים: מנדלבליט VS הפרקליט

מתקפה אישית חסרת תקדים מצידו של מ"מ פרקליט המדינה, שנודע לו הערב באמצעות התקשורת כי היועמ"ש ממליץ לנציב המדינה שלא להאריך את כהונתו. לדבריו מדובר בשיקולים אישיים מאחר והוא פתח בבדיקת חשדות נגד מנדלבליט; "מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין", כך אלדד

עימות חסר תקדים: מנדלבליט VS הפרקליט
אמיר אוחנה/אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שוב עימות דרמטי בין היועץ המשפטי לממשלה לשר המשפטים בעניין מ"מ פרקליט המדינה אותו מינה האחרון לחוסר שביעות רצונו של הראשון. 

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר הערב (חמישי) מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, בו הוא קובע כי קיימת מניעה משפטית להאריך את תקופת מילוי המקום של פרקליט המדינה דן אלדד בעת הזו, נוכח נסיבות שונות המפורטות בהרחבה במכתב ובחוות הדעת אשר צורפה לו".

בתוך כך, מפרסם עמית סגל ב'ערוץ 12', כי הסיבה לרצונו של מנדלבליט להפסיק את המשך כהונתו של אלדד, היא לא תמימה. סגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "דן אלדד: הדרישה של מנדלבליט להדיח אותי - אחרי שהתגלה לו שאני בוחן מידע מטריד בעניינו".

שר המשפטים אמיר אוחנה מ'הליכוד' שצפוי לעזוב את תפקידו בימים הקרובים במסגרת ההסכם הקואליציוני מול 'כחול לבן', הגיב בחריפות למכתב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא פגשתי הרבה פרקליטים ישרים, הגונים, ערכיים ומקצועיים כמו דן אלדד, פרקליט שלא חשש להתווכח איתי כשמצא לנכון (למשל סביב ועדת הבדיקה שהקמתי למח"ש) - אך שגם הכיר בחשיבות התיקון והבדיקה העצמית של מערכת המשפט ושל הפרקליטות, מערכת המשפט מתעקשת לחרב את מעט האמון הציבורי שעוד נותר בה".

ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד שמכתב היועמ"ש עוסק בו, הגיב ותקף בחריפות את היועמ"ש לממשלה: "אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מכבודי האישי. על כן, תגובתי, בשלב זה, מצומצמת. בהמשך אגיב לכל טענה, חסרת שחר ככל שתהיה, גם אם היא נכתבה לצערי על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו, "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה. מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט".

עוד מספר אלדד, "בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה.
אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפי. מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו".

"העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך", כך מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד.

אביחי מנדלבליט עו"ד דן אלדד אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד