י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מערות בין גוברין

מערות בית גוברין הם מקום אידיאלי לטיול לסוכות לכל המשפחה

מערות בין גוברין


מערות בית גוברין הם מקום אידיאלי לטיול בימים אלו. אם אתם רוצים לגעת בהיסטוריה, לכו לשם. מתאים גם לילדים ובכל הגילים. עם עגלות קצת קשה.

זהו גן לאומי, עם תשלום בכניסה. המחירים הם: 23 ש"ח (מבוגר), 12 ש"ח (ילד), 19 ש"ח (מבוגר בקבוצה), 11 ש"ח (ילד בקבוצה). המקום פתוח בזמן זה משמונה בבוקר עד ארבע אחר הצהרים. טלפון לבירורים: 08-6811020.

כדאי לבוא עם רכב, לסיור בתוך השטח, שאם לא כן נצטרך להסתפק בחלק מהמקומות. אם כי הטיול בגן יכול להיעשות בהליכה בשביל מסודר, בסיוע מפה הניתנת בכניסה לאתר, אבל אז, כאמור, מדובר בשטח קטן יותר.

קצת רקע: המקום משתרע על שטח של 5,000 דונם ובו מערות רבות ושרידים ארכאולוגיים חשובים. במקום הגבוה ביותר בגן נמצא תל מראשה [מראשה נזכרת ברשימת ערי יהודה בספר יהושע (יהושע טו מד)]. שכבת הקירטון הרך שבאזור, שמתחת לשכבה הדקה יחסית של אבן גיר קשה (המכונה נארי), הייתה נוחה לחצוב בה מערות בצורת פעמון עם פתח בראשו. דרך הפתחים האלה הוצא הגיר התחוח לצורכי בניה והמערות שנשארו שימשו לצרכים שונים, כגון מגורים, בתי בד, בורות מים וקברים. רק חלק מן המערות הרבות שבשטח מותאם למבקרים.

במקום בית קברות מן המאה השנייה והשלישית לפני הספירה, ובו שתי מערות כוכים, הפתוחות לקהל.

על מנת להגיע מתל אביב יש לנסוע לכיוון ירושלים על הכביש המהיר (כביש מס' 1) עד מחלף שער הגיא, שם יורדים לכיוון בית שמש. מכאן יש לנסוע ישר לאורך הכביש. חולפים על פני העיר בית-שמש, וממשיכים עוד כ-20 ק"מ עד לצומת T בו פנייה ימינה לכיוון קיבוץ בית גוברין. לאחר כק"מ נוסף יש שלט המפנה לפניה שמאלה לכיוון בית גוברין ותל מרשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד