ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חבל על דאבדין

בגיל 70: הרב של המניין המפורסם הלך לעולמו

רבו של בית מדרש גבוה בפלטבוש, הגאון רבי מרדכי מרקוס הלך לעולמו מנגיף הקורונה בגיל 70 | תלמידיו ספדו לו וסיפרו בערגה עך אישיותו הייחודית 

בגיל 70: הרב של המניין המפורסם הלך לעולמו
הרה"ג מרדכי מרקוס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מלייקווד מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הגאון רבי מרדכי מרקוס זצ"ל, הרב של 'בית מדרש גבוה מניין' (לייקווד מניין) בפלאטבוש, והוא בשנות השבעים לחייו. הלוויתו נערכה אתמול (חמישי) בלייקווד.

תלמיד מובהק שלו כתב עליו הספד שפורסם באתר Yeshiva world news, "הנפטר היה מעביר את הקיץ במחנה 'הורים' שם אשתו הייתה המזכירה. זהו בית הקיץ של מתיבתא מלונג ביץ, לעתים קרובות היה מוסר שיעורים על סוגיות בגמרא אשר הראו את בקיאותו הרבה בכל הש"ס. הוא גם היה נותן חיות ושמחה לכל הישיבה ועונה לשאלות בסבלנות ובחיוך. למרות המגבלות הפיזיות שלו, היינו רואים את מסירות הנפש שלו להגיע לבית המדרש לתפילות, הוא היה כמעט בכל יומו בלימוד בהתמדה במרפסת שלו. הוא היה דוגמה אמיתית עבורנו לתלמיד חכם דגול".

תלמיד נוסף שלו סיפר, כי "זכיתי ללמוד ממנו הלכות ושיעורים במסכת חולין. הוא היה בקיא מאד בראשונים ובאחרונים במספר סוגיות בו זמנית, עם זאת, הוא תמיד הפגין את ענוותו המדהימה. בכל פעם שהיינו מציעים משהו בלימוד הוא היה מתעכב, מלטף את סנטרו ואומר, "הממממ, יכול להיות" ורק אז הוא מציין את אי הבנתנו בנושא. אשתו הזכירה לי פעם שלעתים קרובות כאשר למד בבית היא הבחינה בו שקוע עמוק בחמישה נושאים שונים בו זמנית".

הרב מרקוס זצ"ל הותיר אחריו אשת חיל, הרבנית דבורה מרקוס, ילדים ונכדים, כולם בני תורה ומרביצי תורה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

פלטבוש ברוך דיין האמת בית מדרש גבוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד