י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נפגעה בצורה חריפה"

הוועדה לש"ס ויהדות התורה: תעמדו שהשבת לא תיפגע בממשלה

אל מול ניסיון השתיקה של הסיעות החרדיות, הועדה למען קודשת השבת מבקשת מהסיעות החדיות לפעול בדיוני המשא ומתן הקואליציוניים למנוע את המשך חילולי השבת במרחב הציבורי | כל הפרטים 

הוועדה לש"ס ויהדות התורה: תעמדו שהשבת לא תיפגע בממשלה
יונתן זינדל, פלאש90

"נושא השבת בפרהסיה הציבורית חייב להיות מעל משא ומתן קואליציוני", כך דורשת ועדת הרבנים לענייני השבת מנציגי הסיעות החרדיות לקראת החתימה על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, על הקמת ממשלת האחדות. הדברים באים לאחר שנושא השבת ירד לאחרונה מסדר היום הציבורי-חרדי, וככל שידוע טרם דנו בנושא בשיחות המו"מ שמנהלות ש"ס ויהדות התורה עם הליכוד.

הבוקר (שישי), פורסמה קריאת הועדה לענייני השבת בביטאון 'המודיע' בה היא קוראת לסיעות ש"ס ויהדות התורה "להביא להכרה מעשית, בכך שנושא השבת בפרהסיה הציבורית חייב להיות מעל משא ומתן קואליציוני. זאת נוכח נסיונות בוטים של פגיעה בשבת". הועדה מבהירה, כי "שבת קודש נפגעה בעת האחרונה בצורה חריפה".

"בין השאר" נכתב, "ראשי עיריות ביקשו לפתוח תחבורה ציבורית בשבת, כאילו היו ראשי עיר לא-יהודים שמונו לעיר יהודית. רכבת ישראל וגורמים אחרים הקשורים בממשלה, הפכו את שבת קודש ליום השיפוצים ועבודות התשתית הלאומי". בנוסף אומרים בוועדה, כי "שבת קודש היא מעיקרי ויסודות הדת היהודית. כואב הדבר גם אם אדם מחלל חס-ושלום את השבת בביתו. אבל בוודאי שהפרהסיה הציבורית בארץ ישראל חייבת לשמור על השבת".

את הקריאה חתמו נציגי הועדה וכתבו: "הוועדה קובעת כי השבת אינה של המפלגות החרדיות והדתיות אלא של כל עם ישראל ועל המדינה היהודית לשמר אותה לפחות בכל הנוגע לציבוריות. היא קוראת לש"ס וליהדות התורה לעמוד על כך, בעת דיוני הצטרפות לקואליציה".

כזכור, בחדרי חרדים חשף את דרישות השבת שגיב שעו״ד יצחק מירון, אלא שבליכוד דחו את ההצעות והצביעו במקום מתווה לפיו: יישמר הסטטוס קוו בכל נושאי המסחר הציבורי ובנושא היתרי העבודות בשבת יסוכם כי אלו יצטרכו להתקבל מראש. לטענת אנשי המו״מ ביהדות התורה זה ימנע 90% מחילולי השבת כך שעבודות יתוכננו מראש ורק כשלא תישאר ברירה הם יתבצעו בשבת.

בנוסף, סוכם ואף נחתם ערב פיזור הכנסת ה 21 כי כל היתר שיינתן לעבודה בשבת ייעשה בתיאום עם הרבנות הראשית לישראל, שיהווה כהכשר לעבודה בשבת לצד תקווה כי כל אישור יחשב קודם לכן וימנע חלק ניכר מהם.

שבת וועדה למען השבת שס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד