ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על רקע הנתונים המעודדים

מחקר חדש: זו הסיבה שהתמותה בישראל נמוכה

מחקר שנעשה במרכז הבינתחומי הרצליה מלמד הסיבה המרכזית שבישראל המצב טוב יותר היא בגלל שאוכלוסיית המדינה היא צעירה יותר ממדינות אירופה

מחקר חדש: זו הסיבה שהתמותה בישראל נמוכה
חרדי עובר בדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תמונת מצב הנתונים בישראל מלמדת על ירידה במספר הנדבקים והמתים מהנגיף. מחקר חדש שפורסם בערוץ 12 מנסה להסביר מהן הסיבות לכך, ומה מצבה של ישראל ביחס לעולם ולמה התמותה בארץ נמוכה. גם נתוני משרד הבריאות המעודכנים מעידים על המשך שבירת העקומה.

הנתון המעודד ביותר מתוך הפרסומים של משרד הבריאות הוא מספר מיטות האשפוז הפנויות, שממשיך להיות גבוה - מתוך 2,624 מיטות לאשפוז חולי קורונה 'רק' 433 מאוישות. כלומר, ישנן 2,191 מיטות פנויות. בצה"ל נראה שיפור גם שם, כאשר היום מדווחים על 106 חולים בסה"כ.

המחקר נעשה במרכז הבינתחומי הרצליה, ע"פ מסקנות המחקר, הסיבה המרכזית שבישראל המצב טוב יותר היא בגלל שאוכלוסיית המדינה היא צעירה יותר ממדינות אירופה הרלוונטיות שמשווים אותן לישראל וממדינות ה-OECD. מכיוון שידוע היום כי הנגיף הוא קטלני יותר בקרב אוכלוסיות מבוגרות, הנתון הזה פועל לטובתנו.

דבר שני וזה נתון שיפתיע מאוד את מבקרי מערכת הבריאות בישראל, לישראל יש את היכולת להתמודד ולהגיב ביעילות יותר מול הנגיף ביחס למדינות הרלוונטיות וה-OECD. לסיום, מכיוון שיש פחות לחץ על בתי החולים, יכולת התמיכה בחולים קשה ובמונשמים - טובה יותר.

ע"פ כל הנתונים האלו הסיקו החוקרים כי לדעתם אלו הצעדים הנדרשים להתחיל להקל על המשק: תחילה הם סבורים כי יש לפתוח את המשק תוך הפרדת גילאים ואזורים נגועים. ובהמשך לחדש את הלימודים בכיתות הנמוכות.

כותבי המסמך מדגישים את הצורך בשיתוף הציבור בלוח הזמנים של המהלכים הצפויים ובמחיר שיהיה צריך לשלם, אם לא נעמוד ביעדים. שיתוף הציבור יביא לירידה בחרדה של הציבור, חרדה שלא טובה לבריאותם של האזרחים ולחוסן הכלכלי של המדינה.

קורונה מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד