כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
על רקע הקורונה

היסטוריה בלונדון החרדית: לראשונה התקינו עירוב

היסטוריה בלונדון החרדית: לאחר שבשכונה החרדית סטאמפורד היל הובילו קו נוקשה לגבי עירוב - השבוע הוחלט על שינוי דרמטי שנבע ככל הנראה בשל מגיפת הקורונה והשלכותיה

היסטוריה בלונדון החרדית: לראשונה התקינו עירוב
התקנת עירוב צילום: Nati Shohat / FLASH90

היסטוריה בלונדון החרדית, שלושה רחובות מרכזיים בשכונת סטמפורד היל הניחו עירוב. מדובר במהלך מפתיע, זאת משום שהמרא דאתרא הגר"א פאדווא המשיך את הקו של אביו הגאון רבי העניך פאדווא זצ"ל שאסר זאת לאורך השנים.

גם לאחר פטירתו המשיך הגר"א פאדווא בקו הנוקשה בנושא והמשיך לאסור זאת. אולם כאמור, בערב שבת האחרונה הוחלט על שינוי בנושא לאור המגיפה שפקדה את האנושות. בפועל יתחילו להשתמש בעירוב רק בשבת הבאה, מאחר שהשבוע עוד התגלו כשלים טכניים ולא התירו עדיין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התושבים מרוצים מאוד. לטענת אחד מהתושבים, "בוודאי יהיו כאלה שהולכים לנסות לעשות בלגן. אבל זהו, זה כבר מאוחר מדי".

יצוין כי בחלק מהרחובות התחילו להתקין עירוב בעקבות המצב והתפילות בחצרות ובמרפסות, ומאחר שאנשים לא יכולים לצאת בשבת לעבר שכניהם בגלל שאין עירוב.

בלונדון החרדית כבר שנים ניסו עסקנים לעשות עירוב. בשכונות מסוימות יש עירוב. אך בסטמפורד היל, כאמור, מדובר בצעד חסר תקדים.

מדובר בבשורה משמחת, משום שכיום יש בכל הערים והשכונות החרדיות בעולם עירוב, ודבר זה הקל בהרבה על המשפחות ברוכות הילדים המתגוררות בשכונה שלא יכלו ללכת להורים בשבת עם הילדים, וכן לא יכלו לערוך בריתות ושמחות אלא אך ורק בבתים.

לונדון עירוב הגר''א פאדווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד