י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המסמכים הסודיים חושפים: בן לאדן תכנן להתנקש באובמה

מסמכים סודיים שנתפסו בביתו של בן לאדן בפקיסטן מגלים: מנהיג אל קעידה אוסאמה בן לאדן תכנן להתנקש בחייו של נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה כדי לחולל משבר בארה"ב

המסמכים הסודיים חושפים: בן לאדן תכנן להתנקש באובמה
פלאש 90

מנהיג אל קעידה אוסאמה בן לאדן תכנן להתנקש בחייו של הנשיא דאז ברק אובמה, כך שסגנו ג'ו ביידן "הלא מוכן לחלוטין" ייכנס לתפקיד הנשיא ויביא את ארצות הברית "למשבר". כך עולה ממסמכים שנתפסו במתחם הבית בפקיסטן של בן לאדן, כשנהרג במאי 2011 על ידי צבא ארצות הברית.

המסמכים הסודיים פורסמו לראשונה בשנת 2012 על ידי ה'וושינגטון פוסט', עם תיאור התוכנית להתנקשות באובמה ובמפקד הצבאי של ארה"ב דייוויד פטראוס, שהיה ראש ה-CIA ולפני זה מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, מפקד הכוח הרב לאומי בעיראק ומפקד כוחות נאט"ו והכוחות האמריקאים באפגניסטן. בן לאדן תכנן לפגוע במטוס בו טסו השניים.

"הסיבה להתנקש בהם הייתה משום שהריגתו של אובמה תגרום אוטומטית לסגן הנשיא ביידן להפוך לנשיא", כתב בן לאדן לאחד מאנשיו. "ביידן לא מוכן לחלוטין לתפקיד הזה, והדבר יוביל את ארה"ב למשבר. באשר לפטראוס, הוא איש השעה, הריגתו תשנה את דרכה של המלחמה באפגניסטן".

בן לאדן רצה באופן שדווקא הטרוריסט איליאס קשמירי הוא שיפיל את מטוסו של הנשיא אובמה. קשמירי היה קצין המבצעים של אל-קאעידה וחוסל בפקיסטן חודש אחרי חיסול בן לאדן. מוחמד אליאס קשמירי, היה אז בכיר בארגון הטרור אל קעידה וסומן כאחד היורשים של בן לאדן ובין היתר היה אחראי על תחום המבצעים וחוסל בתקיפה אווירית בפקיסטן.

"בבקשה תשאל את איליאס אם הוא יכול לשלוח לי את הצעדים שביצע לעבודה ההיא", כתב בן לאדן לסגנו אל-רחמן. אך קשמירי לא הספיק לנסות לבצע את זממו, מאחר והוא כאמור נהרג חודש אחרי אובמה. גורמי מודיעין אמרו ל'וושינגטון פוסט' כי תוכניתו של בן לאדן מעולם לא התקדמה מעבר לשלב השאיפה.

אוסמה בן לאדן אל קעידה ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד