י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

נציג ש"ס יעמוד בראשות הוועדה למינוי דיינים; בימינה זועמים

חשיפת 'בחדרי חרדים': בעקבות הפרסום של כתב האתר, ארי קלמן, על הסכמת הליכוד כי נציג ש"ס יעמוד בראשות הוועדה למינוי דיינים - בימינה זועמים ומאשימים את הליכוד • "ימינה צריכה לדרוש נציג נוסף בוועדה" הצהירו, "לא לתת לחרדים את הבעלות המלאה" תקפו הסרוגים

נציג ש"ס יעמוד בראשות הוועדה למינוי דיינים; בימינה זועמים
בנט ודרעי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כותב השורות, ארי קלמן, פרסם לראשונה ביום שישי כי בש"ס סיכמו עם הליכוד כי השר לשירותי דת מטעם ש"ס יעמוד בראשות הוועדה למינוי דיינים. מוקדם יותר השבוע חשף 'בחדרי חרדים' כי ביהדות התורה דורשים כי חבר כנסת מטעמם יכהן כחבר הוועדה מטעם הכנסת.

כתבת 'סרוגים', עטרה גרמן דיווחה כי בימינה זועמים על הסיכום. בכנסת ה-20 שרת המשפטים חה"כ איילת שקד ביקשה לכהן כיו"ר בוועדה, אלא שהחרדים התנגדו ומונה יו״ר מטעם הליכוד, השר יובל שטייניץ.

ב'סרוגים' ציטטו בכירים ב'ימינה' שאמרו בתגובה לפרסום ב'בחדרי' כי, "זה לא יקום ולא יהיה". לדבריהם, "אין שום סיבה לא להמשיך את המתווה הקודם", שגורמים אחרים מהציונות הדתית צוטטו באומרם כי המשמעות היא שהליכוד מוכר את הערכים של הציונות הדתית לחרדים, זו בגידה של הליכוד בציונות הדתית.

הפרסום של ארי קלמן

נציין כי הוועדה למינוי דיינים פעלה בהסכמות בקדנציה החולפת שימונו 1/3 דיינים מכל מפלגה, זאת בזמן שהחרדים החזיקו ברוב משמעותי בוועדה בה חברים גם הרבנים הראשיים, 2 שרים, ו-2 חברי כנסת - אחד מהקואליציה והשני משמש כנציג האופוזיציה.

בציונות הדתית אמרו עוד, "החרדים שומרים על כוחם בוועדה. אריה דרעי מיד ביקש את ראשות הוועדה ויהדות התורה ביקשה נציג בוועדה, חוץ משני הרבנים הראשיים שהם שלהם". לדבריהם, "ימינה צריכה לדרוש עוד נציג נוסף בוועדה ושיהיה יו"ר ניטרלי כמו שהיה עד עכשיו. יש מספיק אנשים יכולים להיות נציגים שהם מקובלים על כולם, ולא לתת לחרדים את הבעלות המלאה".

ש"ס מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד