י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע הדיווחים על מותו

האם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מת מקורונה?

על רקע הדיווחים על מותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און: שורה של שמועות לסיבה שהובילה למותו. אפשרות אחת שעלתה היא שהוא מת מנגיף הקורונה

האם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מת מקורונה?
שליט קוריאה הצפונית צילום: pixabay

רשת ה-CNN דיווחה כי הרודן קים עבר ניתוח בתחילת החודש. השמועות על מותו התפרסמו כבר לפני מספר ימים, אך לא דווח באף רשת חדשות רצינית. השמועות היו בעיקר ברשתות החברתיות.

על פי רשת השידור בהונג קונג הוא מת, בעוד מגזין יפני מדווח כי 'איש הרקטות' של צפון קוריאה, כך כינו את המנהיג, נמצא במצב "צמח" - לאחר שעבר ניתוח לב בתחילת החודש.

בדרום קוריאה דווח, כי המנהיג קים קיבל בשבוע שעבר טיפול בלב עקב עישון כבד ועודף משקל. בנוסף, דווח בכלי תקשורת בעולם כי סין שלחה צוותי רפואה לצפון קוריאה ובו רופאים מומחים כדי לסייע בטיפול במנהיג החולה. האם המנהיג הדיקטטור מת כתוצאה מנגיף הקורונה. כך טוענים לפחות השמועות. אולם בשלב זה העניין לא ברור.

יצוין כי במודיעין האמריקני הודו בשבוע שעבר כי המידע שיש להם על המתרחש במדינה המבודדת מוגבל, וגם אם היה הידרדרות משמעותית במצבו של קים - ייתכן ויהיה קשה להגיע למידע הזה, אך ציינו כי המנהיג הצפון קוריאני לא השתתף באירועים לרגל יום הולדת סבו ומקים קוריאה הצפונית, קים איל סונג - דבר המחזק את ההשערה בנוגע למצבו.

עם השנים התפתח בקוריאה הצפונית פולחן אישיות לחברי משפחת קים, והמדינה הסתגרה בפני העולם. לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי בשנות ה-90' קוריאה הצפונית עברה משבר כלכלי חמור, שהוביל את המדינה ואזרחיה לרעב כבד. עם זאת המדינה פיתחה נשק גרעיני ונמצאת כיום תחת משטר סנקציות כבד.

בתחילת כהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, קים והנשיא האמריקני החליפו מהלומות מילוליות שאף נראו כאילו יובילו למלחמה בין שתי המדינות הגרעיניות, אך בשנת 2017, היחסים בין השניים השתפרו, והשניים אף נפגשו - דבר שלא קרה בין מנהיגי המדינות, שנצמאות במצב מלחמה רשמי עוד משנות החמישים. עם זאת, המגעים בין הצדדים לא הובילו לפירוז גרעיני כפי שקיווה טראמפ או להסרת הסנקציות כפי שקיווה קים.

דרום קוריאה קים ג'ונג און קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד