י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
רבי יצחק מספר

החלום בבני ברק: ספר תורה נפל על הרצפה

המגיד הגאון רבי יצחק קולדצקי כתב מכתב מרגש לאביו של הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ומספר על חלום שיממה קודם לכן ספר תורה נפל בבני ברק 

החלום בבני ברק: ספר תורה נפל על הרצפה
הגאון רבי יצחק קולדצקי צילום: שוקי לרר

המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי, חתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שלח מכתב ניחומים לאביו של  הגאון רבי חיים אהרן טורצ'ין זצ"ל ראש ישיבה בישיבת הגרנ"ט בשכונת רמת שלמה בירושלים, שנפטר בשבוע שעבר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 48 בפטירתו. 

רבי יצחק מספר במכתבו כי יום קודם התקשר אליו ידיד שלו מירושלים וסיפר לו כי חלם שספר תורה נופל בבני ברק ורבי יצחק מספר כי זה היה בגלל פטירתו של רבי חיים אהרן שהיה ספר תורה חי. 

וזהו תוכן המכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "לכבוד ידידינו היקר ענף בית אבות למרנן החזון איש והסטייפלר זצ"ל וייבדל לחיים טובים מרן שר התורה שליט"א הגאון רבי יונה טורצ'ין שליט"א, כל עם ישראל בצער גדול ובשיברון לב על פטירת הבן הגדול שהרבה בהרבצת תורה בישראל, הגאון הצדיק רבי חיים אהרון טורצ'ין, זצ"ל שהלך לעולמו בקיצור ימים, ובעושר מעשים של הרבצת תורה".

"ביום שלישי לסדר הפרשה הקודמת בקרובי אקדש, ומורי חמי מרן שר התורה שליט"א אומר שכל העוסקים בישיבות של קירוב, יש להם גם מצווה רבה של הרבצת תורה וגם הצלת נפשות, וממילא הקורבן ציבור שלכם הוא ספר תורה מהודר גם של הרבצת תורה בכולל, בישיבה, וגם הצלת נפשות". 

כאן מספר רבי יצחק מעשה נורא: "ביום שני בבוקר כ"ו ניסן קיבלתי טלפון מידיד נעורים שלי בירושלים, ושאל אותי בבהלה מה קרה אצלכם בבני ברק, וסיפר לי שחלם חלום שהוא מגיע לבני ברק והנה הוא מתפלל באיזה בית כנסת ונפל שם ספר תורה על הארץ, הוא קם בבוקר בבהלה, ועשה פתרון חלומות בברכת כוהנים ואפילו צם באותו יום, אבל כבר נגזרה גזירה, ולמחרת יום שלישי בבוקר וספר תורה חי עלה השמימה לכפר על עם ישראל".

בסיום מכתבו הוא כותב, "מסופר בליל יום הכיפורים תש"ח רבינו אליהו לופיאן זצ"ל חלם שספר תורה נפל על הארץ, וזה היה פטירת הגרי"ז מבריסק זצ"ל עם התקדש יום הכיפורים תש"ך, ידידי הגאון רבי יונה שליט"א, זכית לגדל ספר תורה חי 48 שנה, גם לימוד תורה וגם הרבצת תורה, וגם הצלת נפשות, המקום ירחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון בירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד, בציפייה לרחמי שמים ידידיכם יצחק קולדצקי". 

הרב חיים אהרן טורצ'ין הרב יצחק קולדצקי ספר תורה נפילת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד