כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האחות בת ה-31 שברשימה השחורה

מי ינהיג את צפון קוריאה ביום שאחרי און?

עדיין לא ברור האם מנהיג צפון קוריאה שבק חיים, אולם מי שמסתמנת כיורשת היא אחותו בת ה-31 האכזרית לא פחות. גם היא ברשימה השחורה של הממשל האמריקני בשל הפרת זכויות אדם

מי ינהיג את צפון קוריאה ביום שאחרי און?
פסל של קים ג'ונג איל צילום: unsplash

ברקע הדיווחים הלא מאומתים על אודות מותו של הרודן מצפון קוריאה קים ז'ונג און, במעצמה כבר יודעים מי ישלוט או יותר נכון מי תשלוט ביום שאחרי. מדובר באחותו הצעירה ממנו העומדת לימינו.

כתב חדשות החוץ של 'כאן' עמיחי שטיין, סיפק הצצה אל הדמות: 

תכירו את קים יו-ג'ונג, האישה החזקה בקוריאה הצפונית, ואחותו של קים ג'ונג און - וייתכן מאוד מי שמנהלת כרגע את העניינים, ואם המנהיג ימות - גם תנהל את המדינה.

היא בת 31, שהצטרפה באופן רשמי למפלגה ב-2007 (אירוע שהעביר אותה לקדמת הבמה) והתמנתה ליועצת/מזכירה לאביה קים ג'ונג איל עד למותו ב-2011. בשנים האחרונות זכתה לתשומת לב כשליוותה את משלחת קוריאה הצפונית למשחקי החורף האולימפיים ב-2018 בקוריאה הדרומית, ולאחיה בשיחות הגרעין עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

‏בין תפקידיה בשנים האחרונות היו בכירה במשרד התעמולה של המדינה, וחברה בפוליטביורו - הגוף השולט במדינה. ההודעה הרשמית הראשונה מטעמה פורסמה במארס 2019, אז כינתה את קוריאה הדרומית "כלב נובח" בעקבות סדרה של תרגילים צבאיים.

כמו אחיה, גם היא למדה בבית ספר פרטי בשוויץ. ב-2017 נכנסה לרשימה שחורה של הממשל האמריקני בשל הפרת זכויות אדם. היא מעורבת ב'משרד 39', גוף שנועד לגייס תרומות למנהיג קוריאה הצפונית.

מי שסייעה לה להתקדם זאת דודתה, שבסופו של דבר נאלצה לזוז - אחרי שבעלה הוצא להורג.

צפון קוריאה קים ג'ונג און קים יו ג'ונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד